اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار اردبیل:

سرویس‌های ایاب و ذهاب دانش‌آموزان ساماندهی می‌شود

خبرگزاری فارس: فرماندار اردبیل از ساماندهی سرویس‌های ایاب و ذهاب دانش‌آموزان به عنوان یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر در آستانه سال تحصیلی خبر داد.

سرویس‌های ایاب و ذهاب دانش‌آموزان ساماندهی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، یوسف اکبری صبح امروز در نشست با مسئولان آموزش و پرورش و منتخبان انجمن اولیا و مربیان اظهار داشت: با توجه به در پیش بودن سال تحصیلی جدید ضرورت دارد سرویس‌های مدارس به شکل اصولی و کارشناسی ساماندهی شده و از بروز برخی مشکلات جلوگیری شود.

وی دریافت هرگونه وجه نقد به عنوان هزینه سرویس ایاب و ذهاب دانش‌آموزی هنگام ثبت نام و قبل از تعیین و مصوب شدن نرخ قطعی آن برای سال تحصیلی جدید را غیر‌قانونی اعلام کرد.

فرماندار اردبیل با اشاره به اینکه همه نهادها و دستگا‌ه‌های اداری جزئی از آموزش و پرورش می‌باشند، خاطرنشان کرد: مساعدت در شکوفایی نسل آینده‌ساز و در اختیار آموزش و پرورش یک وظیفه همگانی است که ضرورت دارد در این زمینه اتحاد و همدلی‌ها حفظ شود.

اکبری یادآور شد: همه مسئولان و بخش‌های اجرایی و آموزش و پرورش به عنوان یک نهاد فرهنگی و تاثیر‌گذار در سازندگی اجتماعی مدیون بوده و به نوعی از خدمات تربیتی و آموزشی آن برای شکوفایی فرزندان این مرز و بوم برخوردار هستند.

این مسئول گفت: بر اساس همین تکلیف و سنگینی کار باید در جهت سهولت امور نظام تعلیم و تربیت با تکیه بر وظیفه انسانی و تکلیف اجتماعی و همچنین مسئولیت خطیر اخلاقی عمل کرده و به نحو شایسته همت خودمان را در پیشبرد امور به کار ببندیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، فرماندار اردبیل تلاش شورای آموزش و پرورش و انجمن اولیا و مربیان را در ساماندهی حمل و نقل کم هزینه، ساده و با سهولت در چارچوب قوانین و دستور‌العمل مربوط به دانش‌آموزان را یادآور شد و افزود: تلاش می‌کنیم ایاب و ذهاب دانش‌آموزی برای سال تحصیلی جدید با کمترین درصد افزایش از لحاظ هزینه مواجه شود تا هزینه‌های اضافی بر دوش خانواده‌ها تحمیل نشود.

اکبری بیان داشت: این مسئله به این معنا نیست که رعایت قوانین، خدمات بیمه‌ای و سایر موارد مورد نیاز سرویس‌های مدارس مورد‌ بی‌توجهی قرار گیرد بلکه با اهتمام جدی باید این مسائل پیگیری شده و با در نظر گرفتن عرف و علایق عمومی با لحاظ مسائل فرهنگی و تربیتی در اصل ساماندهی سرویس‌ها مورد توجه و عنایت قرار گیرد.

وی ساماندهی سرویس‌ مدارس را زمینه‌ساز رضایت اولیا و کاهش دغدغه مدیران مدارس اعلام کرد و ادامه داد: دستگاه‌های انتظامی و اجرایی باید نظارت کامل در این زمینه داشته و توان خود را در سلامت اخلاقی و اجتماعی دانش‌آموزان افزایش دهند.

رئیس شورای آموزش و پرورش شهرستان اردبیل تصریح کرد: در این زمینه باید صلاحیت اخلاقی و قابلیت فردی راننده نیز احصا شده و در کنار برگزاری کلاس‌های توجیهی و فنی برای رانندگان سرویس‌های مدارس این امر مورد توجه و تذکر قرار گیرد.

اکبری با بیان اینکه تایید پیمانکار این گروه با مشورت و تایید مدیر مدرسه فردی را به نمایندگی از سوی انجمن اولیا برای مدیریت اجرایی مستقر در مدارس انتخاب کند، گفت: فرم ارزیابی عملکرد، تعهد اولیا، ارزیابی و تعهد رانندگان و آمار دانش‌آموزی باید در قالب فرم‌های یاد شده به اطلاع خانه و مدرسه برسد.

این مسئول در پایان سخنان خود ضرورت تنظیم دفتر انضباطی رانندگان را در برقراری سرویس‌های دانش‌آموزی شرط مهم در استمرار همکاری‌ها دانست و اظهار داشت: نتایج گزارش فعالیت سرویس‌های دانش‌آموزی در تمدید یا عدم تمدید قرارداد تاثیر مستقیم داشته و عقد قرارداد با سرویس‌های آزاد و خارج از موضوع قرارداد پیمانکار مسئولیت قانونی را به دنبال داشته و متخلفان باید خود جوابگوی تصمیم خارج از عرف و قانون سرویس دانش‌آموزی باشند.

انتهای پیام/خ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول