اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان اردبیل:

اردبیل 349 زندانی محکوم جرایم غیرعمد دارد

خبرگزاری فارس: معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: در استان اردبیل 349 زندانی محکوم مالی غیرعمد وجود دارد.

اردبیل 349 زندانی محکوم جرایم غیرعمد دارد

انور اسکندرزاده در حاشیه  مراسم جشن گلریزان سرعین در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: همچون سنوات گذشته جشن گلریزان را شب میلاد کریم اهل بیت حضرت امام مجتبی (ع) در مرکز استان برگزار می‌کنیم و از اهالی خیر خواه و نیکوکار مرکز استان اردبیل انتظار داریم کمک‌های خود را برای آزادی زندانیان آبرومند و معسر در این روز اهدا کنند.

وی بیان داشت: در تقارن ماه ایثار و گذشت که در رحمت واسعه الهی باز است انتظار داریم با کمک‌های انسان دوستانه و خیر خواهانه اهالی استان به جشن گلریزان بتوانیم محکومان مالی غیر عمد را که تعداد آنها در استان 349 نفر است با در نظر گرفتن شرایط متفاوت آزاد کرده و آنها را به آغوش گرم خانواده باز گردانیم.

رئیس هیئت مدیره ستاد دیه استان اردبیل از ماه مبارک رمضان به عنوان فرصت استثنایی در کمک و یاری نیازمندان و فقرا و ناتوانان جامعه یاد کرد و گفت: برگزاری جشن گلریزان در تمام شهرهای استان اردبیل از چند روز گذشته آغاز شده و ما در شهرهای مختلف کمک‌های خوبی را نیز جمع‌آوری کردیم و امیدواریم در شب میلاد امام حسن مجتبی (ع) در اردبیل نیز بتوانیم با همراهی خیرین بخش عظیمی از کمک‌های مردمی را به این کار نیک سرازیر کنیم.

این مسئول بیان داشت: تنها هدف ما از برگزاری این جشن جمع‌آوری پول و یا ترحم به خانواده‌های زندانیان نیست بلکه از اهالی استان اردبیل انتظار داریم با حضور در این محافل از تجربیات دیگران عبرت بگیرند چرا که امروز اگر نسبت به بروز و ظهور جرایم غیر عمد دقت نکرده و هوشیار نباشیم به یقین ما نیز گرفتار خواهیم شد.

اسکندرزاده تصریح کرد: اگر خانواده‌ها در تعیین مهریه تعادل را رعایت کرده و از برخی رفتارهای احساسی و نگاه رقابتی پرهیز کنند به یقین محکومیت مالی ناشی از مهریه‌های سنگین کاهش می‌یابد که در این باب باید دقت لازم را داشت.

وی افزود: فردی که در این جشن حضور می یابد اگر به اهمیت بیمه خودرو و یا آسیب صدور چک بلامحل آگاهی داشته باشد هرگز بدون بیمه پشت فرمان خودرو نمی‌نشیند و یا به امر تجارت با احتیاط و وسواس بیشتر می‌پردازد.

این مسئول جشن گلریزان را از جنبه آموزشی، فرهنگی و اطلاع‌رسانی حرکت مثبت و پیشگیرانه توصیف کرد و گفت: تنها هدف ما از برگزاری این جشن جمع‌آوری کمک‌های نقدی مردم نیست بلکه تامل و تعمق در این زمینه حرکتی کارآمد است که می‌تواند جرایم غیر عمد و محکومیت‌‌های ناشی از آن را کاهش دهد.

معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان اردبیل در پایان اظهار داشت: هرچند قانونگذاران ما در ماه‌های اخیر مصوبه‌ای را تصویب کردند که بر اساس آن کمتر شاهد محکومیت مردان به دلیل پرداخت نکردن مهریه خواهیم بود، اما همچنان از خانواده‌ها انتظار داریم در شرط و شروط پیش از ازدواج در تعیین مهریه با عقلانیت و تدبیر آینده‌نگرانه عمل کنند تا شاهد کاهش محکومان مهریه در مراجع قضایی و زندان‌های کشور و استان اردبیل باشیم.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول