اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دفتر نماینده ولی‌فقیه در کردستان:

دخالت مردم در حوزه فرهنگی موجب دستیابی به اهداف می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در کردستان گفت: تا زمانی که تنها مسئولان فرهنگی طراح و تصمیم‌گیر باشند نتیجه مطلوبی عاید نمی‌شود بلکه باید برای رسیدن به اهداف این حوزه، ایده و نظرات مردم را دخالت داد.

دخالت مردم در حوزه فرهنگی موجب دستیابی به اهداف می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، حجت‌الاسلام مهدی فرضی در جلسه اعضای کارگروه اجتماعی و فرهنگی استان کردستان در سنندج اظهار کرد: اقدامات و برنامه‌های محتوایی فرهنگی امروزه بیش از هر زمان دیگری در جامعه احساس می‌شود.

وی با یادآوری اثبات اقتدار ملت ایران در پیروزی 8 سال جنگ تحمیلی، خاطرنشان کرد: امروز نیز حضور مقتدرانه در حوزه فرهنگی نیازمند عزم ملی و اتحاد همگانی است.

معاون فرهنگی دفتر نماینده ولی‌فقیه در کردستان افزود: تقویت مسائل دینی و توسعه برنامه‌های فرهنگی با توجه به هجمه‌های نرم دشمنان از مهم‌ترین نیازهای امروز جوامع اسلامی بوده و نیاز به ارائه راهکارهای علمی دارد.

فرضی با اظهار تاسف از اینکه کم‌کاری در حوزه مسائل دینی موجب ترویج بسیاری از ناهنجاری‌ها در جامعه شده است، تصریح کرد: بی‌توجهی افراد جامعه به ویژه قشر جوان به مسائل دینی نشان از عدم اتخاذ تصمیمات درست در این حوزه دارد.

معاون فرهنگی دفتر نماینده ولی‌فقیه در کردستان خاطرنشان کرد: اگر چه جلسات متعدد در این زمینه برگزار و موارد مختلفی تصویب می‌شود اما عملیاتی نشدن آنها باز برگزاری جلسات را بی‌اثر می‌سازد.

وی خاطرنشان کرد: تا زمانی که تصمیمات درست در قالب مصوبات اتخاذ و عملیاتی نشود، سمت و سوی حرکت مردم در جامعه مخالف با تصمیمات اعضای کارگروه خواهد بود.

فرضی افزود: تا زمانی که مسئولان فرهنگی استان فقط طراح و تصمیم‌گیر باشند نمی‌توانیم نتیجه مطلوبی را شاهد باشم بلکه باید برای دستیابی به نتیجه مطلوب در این حوزه، از ایده و نظرات مردم استفاده کنیم.

وی با اشاره به محدود شدن انجام فرائض دینی در مساجد، حسینیه‌ها و مکان‌های مذهبی گفت: برای تقویت مسائل دینی و مذهبی در جامعه باید همه ابعاد زندگی افراد با این مهم عجین شود و تنها به مسجد و دیگر اماکن دینی محدود نشود.

به گفته وی، اجرای برنامه‌های فرهنگی با محوریت ترویج و تقویت مسائل دینی در اماکن تفریحی می‌تواند بازخورد و نتیجه‌ای بسیار مثبت در گسترش این مهم در جامعه باشد.

معاون فرهنگی دفتر نماینده ولی‌فقیه در کردستان اضافه کرد: با گذشت سه دهه از پیروزی انقلاب متاسفانه هنوز کار فرهنگی محتوایی در اماکن تفریحی مرکز استان اجرا نشده است.

وی نبود تفریحات سالم برای جوانان را مهم‌ترین عامل روی‌آوری آنان به سمت برخی از آسیب‌های اجتماعی دانست و گفت: تا زمانیکه برای جوانان زمینه تفریحات سالم را ایجاد نکنیم نمی‌توان انتظار کاهش آمار آسیب‌ها را داشت.

معاون فرهنگی دفتر نماینده ولی‌فقیه در کردستان در پایان تصریح کرد: همه ظرفیت‌ها برای انجام کارهای بزرگ در استان فراهم است و عدم انجام وظیفه هر کدام از مسئولین فرهنگی برای استفاده مطلوب و بهینه از این فرصت ظلم بزرگی به مردم استان است.

انتهای پیام/صا20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول