اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار کردستان:

کم‌کاری در حوزه فرهنگی عامل ناهنجاری‌ها است

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی- امنیتی استاندار کردستان کم‌کاری در حوزه فرهنگی را عامل اساسی وقوع جرائم و برخی از ناهنجاری‌ها در جامعه دانست.

کم‌کاری در حوزه فرهنگی عامل ناهنجاری‌ها است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، ایرج حسن‌زاده در جلسه اعضای کارگروه فرهنگی و اجتماعی استان کردستان در سنندج، بی‌توجهی به مسائل دینی در جوامع اسلامی را غیرقابل قبول دانست و اظهار کرد: امروزه بسیاری از مردم نه تنها به دستورات و تکالیف دینی بی‌اعتنایی می‌کنند، بلکه مروجان منکرات در ملأ عام هستند.

وی برخورد با هنجارشکنان در جامعه را وظیفه‌ای دینی و شرعی دانست و افزود: این مسئله در ماه مبارک رمضان باید به صورت ویژه‌تر صورت گیرد.

به گفته حسن‌زاده، تذکر لسانی برای جلوگیری از وقوع جرائم و هنجارشکنی‌ها الزامی است و تکرار آن نیازمند برخورد جدی و قانونی و حتی پلمب واحدها و اماکن متخلف در سطح استان است.

معاون سیاسی- امنیتی استاندار کردستان گفت: در کردستان که بنا به فرمایشات مقام معظم رهبری عنوان استان فرهنگی دارد، مسئولین باید دید فرهنگی داشته باشند و کارهای فرهنگی بامحتوا را در اولویت برنامه‌های خویش قرار دهند.

حسن‌زاده خاطرنشان کرد: اگر چه بعد از سفر مقام معظم رهبری به استان کردستان اقدامات فرهنگی خوبی انجام شده است اما کافی نیست و نیاز به کار بیشتر در این حوزه داریم.

به گفته وی، در استان‌ مرزی کردستان با توجه به همجواری با دشمنان به واسطه حضور آنان در عراق و افغانستان و هجمه‌های فرهنگی، نیاز به اجرای کارهای فرهنگی محتوایی بیش از استان‌های دیگر احساس می‌شود.

وی افزود: استفاده از ماهواره و ورود انواع اقلام قاچاق ضداخلاقی و ضدفرهنگی از طریق مرزها نیاز به کارهای فرهنگی را در این استان دو چندان کرده است.

معاون سیاسی- امنیتی استاندار کردستان عامل تشدید برخی از ناهنجاری‌ها در درون جامعه را کم‌کاری در حوزه فرهنگی دانست و اضافه کرد: با وجود برنامه‌های مختلف فرهنگی و موثر اما باز بی‌توجهی به مسائل دینی، فرهنگی و اخلاقی در جامعه در حال گسترش است.

وی افزود: بی‌توجهی افراد جامعه به مسائل دین و مذهب به این معنی است که کارها و برنامه‌های اجرا شده کافی نبوده و نیازمند توجه بیشتر و برنامه‌ریزی عمقی‌تر در این حوزه است.

حسن‌زاده ارائه پیشنهادهای علمی و عملی از سوی اعضای کارگروه فرهنگی و اجتماعی استان را به منظور ارتقای سطح فرهنگ جامعه ضروری خواند و عدم بازخورد مطلوب اقدامات را نتیجه بی‌توجهی برخی از اعضا به حوزه فرهنگی دانست.

وی در پایان با انتقاد از نوع پوشش برخی از افراد در جامعه، خاطرنشان کرد: نوع پوشش برخی از زنان در خیابان‌ در خور جامعه اسلامی نیست و باید به صورت جدی با این مسئله برخورد شود.

انتهای پیام/صا20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول