اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل:

20 مدرسه تخصصی قرآن در اردبیل راه‌اندازی می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت:‌ برای اولین بار در استان اردبیل و در مقطع ابتدایی در سال تحصیلی آینده 20 مدرسه تخصصی قرآن راه‌اندازی می‌شود.

20 مدرسه تخصصی قرآن در اردبیل راه‌اندازی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، احمد محمودزاده عصر امروز در جریان بازدید از نمایشگاه علوم قرآنی در اردبیل اظهار داشت: ماه مبارک رمضان بهترین فرصت برای تدبر و تعمیق در این کتاب ارزشمند و آسمانی است که ما سعی کردیم زمینه حضور کارکنان و پرسنل آموزش و پرورش را در ساعات صبح و عصر در کلاس‌های قرآنی و مجموعه‌های آموزشی، تربیتی فراهم آوریم.

وی تصریح کرد: با بهره‌گیری از اساتید مجرب حوزه علمیه قم همچون غرویان، تحریری و فروغی دوره‌های ویژه‌ای را برای مربیان پرورشی خود در قالب کارگاه‌های آموزشی،‌ تربیتی تدارک دیدیم تا بتوانیم از این فضا بهره بگیریم.

محمودزاده در مورد تقویت مبانی قرآنی در مدارس و خرسندی از راه‌اندازی 20 مدرسه تخصصی قرآن در فاز اول خاطر نشان کرد: در این مدارس به صورت ویژه آموزش و ترویج قرآن به شکل جدید و با الگوهای شایسته انجام می‌شود که این خود زمینه رشد و تربیت قرآنی نسل آینده را بهتر و شایسته‌تر فراهم می‌آورد.

این مسئول اضافه کرد: در این مدارس علاوه بر آموزش‌های معمول و عمومی سعی شده است به صورت ویژه آموزش‌های قرآن و مفاهیم آن در دستور کار قرار بگیرد که اجرای این طرح جدا از موضوع مدارس قرآنی است که هم اکنون در آموزش و پرورش معمول و مرسوم است.

وی رویکرد قرآنی آموزش و پرورش را با توجه به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر مهجوریت‌زدایی از این کلام و کتاب آسمانی بیان کرد: ما در راستای نهضت عظیم قرآن‌آموزی در کشور طرح حفظ و تلاوت قرآن کریم را در آموزش و پرورش به همت دانش‌آموزان و معلمان پیگیری می‌کنیم.

به گزارش فارس، مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل به فعالیت 183 مدرسه قرآنی اشاره کرد و ادامه داد: این تعداد امسال به بیش از 200 مدرسه ارتقا می‌یابد که دانش‌آموزان خارج از ساعات آموزشی به صورت فوق‌العاده در این کلاس‌ها حاضر شده و با بهره‌گیری از اساتید مجرب قادر می‌باشند قرآن و مفاهیم آن را یاد بگیرند.

*ثبت‌نام 50 هزار دانش‌آموز و معلم در طرح قرآنی

محمودزاده با یادآوری این‌که بیش از 50 هزار دانش‌آموز و معلم در سطح استان در طرح گسترده حفظ قرآن کریم ثبت‌نام کردند، گفت: اجرای این طرح به صورت حفظ نیم جز آغاز شده است و ادامه این روند را در جزهای بعدی قرآن کریم شاهد می‌باشیم تا این امر نیز در آموزش و پرورش فراگیر شود.

وی در پایان سخنان خود افزود: برگزاری نمایشگاه‌هایی همچون نمایشگاه‌های علوم قرآنی حاضر در اردبیل خود بهترین فضا و مکان است تا بتوانیم امر آشنایی و جذب جوانان را به سمت قرآن و مفاهیم آن شاهد باشیم که آموزش و پرورش با تمام امکانات و تجهیزات خود در غنی‌سازی ایام فراغت نیز سعی کرده است نیروی انسانی خود را از این کتاب الهام‌بخش بهره‌مند کرده تا از آن استفاده کنند.

انتهای پیام/ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول