اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

اداره کل کتابخانه‌های عمومی مازندران خبر داد:

برگزاری ایستگاه نقاشی در کتابخانه عمومی فریدونکنار

خبرگزاری فارس: اداره کل کتابخانه‌های عمومی مازندران اعلام کرد: از سوی اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان فریدونکنار، ایستگاه نقاشی با موضوع نماز، حجاب و ولایت برگزار شد.

برگزاری ایستگاه نقاشی در کتابخانه عمومی فریدونکنار
به گزارش خبرگزاری فارس از ساری به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی مازندران، در  ایستگاه نقاشی کودکان عاشورایی که با هدف آشنایی کودکان و نوجوانان با عاشورا، ولایت و نماز برگزار شد، 600 نفر از کودکان و نوجوانان فریدونکناری حضور داشتند.
رئیس اداره کتابخانه عمومی شهرستان فریدونکنار با حضور در این ایستگاه اظهار داشت: این نمایشگاه برای نخستین بار توسط کودکان و نوجوانان مازندرانی در دهه  دوم محرم برگزار می‌شود.
محمد مهدی‌نیا هدف از اجرای این برنامه را  آشنایی ذهن کودکان با موضوع عاشورا و اهمیت دادن به نماز و حجاب در بین کودکان و
نوجوانان برشمرد و گفت: نقاشی‌های کودکان و نوجوانان بعد از داوری توسط کارشناس فرهنگی استان مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و در آئینی 60 نفر از برندگان در این مسابقه تجلیل می‌شوند.
وی اظهار داشت: همچنین به همه افرادی که در این مسابقه شرکت کردند از سوی کتابخانه عمومی شهرستان فریدونکنار بسته  فرهنگی کتاب‌ با موضوع نماز، حجاب و ولایت اهدا شد.
 
 * دیدار جمعی از کتابداران کتابخانه‌های عمومی قائم‌شهر با شهردار
 در خبر دیگر از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی مازندران آمده است، جمعی از کتابداران کتابخانه‌های عمومی شهرستان قائمشهر با شهردار این شهر دیدار کردند.
رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان قائمشهر در این دیدار با  تشکر از صالح‌زاده شهردار قائمشهر به دلیل مساعدت‌های وی نسبت به کتابخانه‌های عمومی،  پرداخت نیم درصد شهرداری و اهدای زمین برای احداث کتابخانه عمومی قائم محله خواستار همکاری بیشتر در این زمینه شد.
جواد بزرگی با بیان اینکه شهرداری به منظور افزایش رفاه و آسایش عموم مردم در تلاش است، تصریح کرد: کتابخانه عمومی نیز برای افزایش دانش، آرامش روحی و فکری عموم مردم تلاش می‌کند که باید در این راستا شهرداری و کتابخانه عمومی باید برای یاری رساندن به یکدیگر هزینه‌های غیرمفید خدمات شهری را به حداقل برسانند.
وی با ارائه طرح پیشنهادی بوستان کتاب  مبنی بر احداث پارک مطالعه در فضای باز اطراف کتابخانه عمومی جمشید احمدی و همچنین استفاده از امکانات بالقوه اطراف آن و ساختمان‌های مجاور کتابخانه اظهار داشت: با اجرای این طرح افزایش قابل توجهی از نظر کمی و کیفی، در خدمات‌رسانی کتابخانه صورت می‌گیرد.
بزرگی ادامه داد : کتابخانه مرکزی شهرستان فاقد بخش‌های استاندارد مجزا برای کافی نت، مرجع و نمازخانه است که لازم است با همکاری شهرداری سطح کتابخانه به سطح یک کتابخانه استاندارد برسد.
شهردار قائمشهر نیز در این دیدار اساس کارها را برپایه علم و دانش عنوان کرد و بیان داشت: بسیاری از معضلات و مشکلات جاری جامعه به وسیله کتابخانه‌ها حل می‌شود.
صالح‌زاده کتاب و کتابخوانی را راه حلی برای از بین بردن بسیاری انحرافات اجتماعی از جمله اعتیاد، سرقت، بزهکاری عنوان و ابراز داشت: معضلات اجتماعی، یک روزه  پدیدار نمی‌شوند و روند ایجاد این مشکلات به زیرساخت‌های فرهنگی جامعه برمی‌گردد.
وی تصریح کرد:  وظیفه شهرداری‌ها با پرداخت نیم درصد به کتابخانه‌ها پایان نمی‌یابد بلکه باید تمهیداتی برای تمرکززدایی کتابخانه‌ها و پراکنده کردن این مرکز مهم فرهنگی در نقاط مختلف شهرستان در نظر گرفت تا به نتیجه‌های مطلوب دست یافت.
شهردار قائمشهر خاطرنشان کرد: در صورت امکان، مساعدت‌های لازم و حمایت‌های خود را از کتابخانه‌ها به هر شکل ممکن دریغ نمی‌کند.
انتهای پیام/ص30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول