اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی:

مادی‌گرایی و پوچی‌گرایی انسان‌ها را به شقاوت می‌کشاند

خبرگزاری فارس: نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی گفت: در عصر کنونی که مادی‌گرایی و پوچی‌گرایی انسان‌ها را به شقاوت می‌کشاند، پناه بردن به عبادت و نیایش مخلوق جهان، انسان را به سعادت رهنمون می‌کند.

مادی‌گرایی و پوچی‌گرایی انسان‌ها را به شقاوت می‌کشاند

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از ستاد اطلاع‌رسانی سومین جشنواره بین‌المللی عکس نماز و نیایش، آیت‌الله محسن مجتهدشبستری در این آیین با اشاره به ابعاد مختلف فریضه انسان‌ساز نماز اظهار داشت: نماز علاوه بر بندگی خداوند، آثار مهمی در روح و روان آدمی و همچنین تعالی جامعه دارد.

وی با اشاره به آثار فردی نماز در روح و روان و رفتار انسان گفت: نماز موجب شکوفایی فضایل اخلاقی در نهاد آدمی شده و رذایل را از وی دور می‌کند.

امام جمعه تبریز با اشاره به آمار و ارقام بالای خودکشی در جهان این پدیده را ناشی از عدم توجه به نیازهای فطری انسان و دعا و نیایش در محضر پروردگار عنوان و تاکید کرد: در عصر کنونی که مادی‌گرایی و پوچی‌گرایی انسان‌ها را به شقاوت می‌کشاند، پناه بردن به عبادت و نیایش مخلوق جهان، انسان را به سعادت رهنمون می‌کند.

وی همچنین با اشاره به آثار اجتماعی نماز گفت: یاد حق و غیر او را از یاد بردن انسان را از زشتی‌ها و منکرات بازداشته و به تبع آن با حضور افراد صالح عطر معنویت در جامعه پراکنده می‌شود.

شبستری افزود: از دیگر آثار نماز جلب عنایت خداوند است که انسان را به فلاح و رستگاری می‌رساند.

از میان 4 هزار و 83 عکس ارسال شده از 18 کشور جهان و 31 استان به دبیرخانه جشنواره یاد شده، 65 تک‌عکس و 6 مجموعه عکس از کشورهای ایران، آذربایجان، بلغارستان، بنگلادش، ‌آمریکا و هند به بخش مسابقه راه یافتند که از این میان نیز پنج اثر به عنوان آثار برتر معرفی شدند.

انتهای پیام/آ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول