اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار گناباد:

مجاهدت‌های بهلول‌گنابادی نماد فرهنگ مقاومت در برابر فرهنگ مادی است

خبرگزاری فارس: فرماندار گناباد گفت: مجاهدت‌های علامه محمدتقی بهلول‌گنابادی به نمادی از فرهنگ مقاومت در برابر فرهنگ مادی غرب تبدیل شده است.

مجاهدت‌های بهلول‌گنابادی نماد فرهنگ مقاومت در برابر فرهنگ مادی است

به گزارش خبرگزاری فارس از گناباد، محمد صفایی در جشنواره فرهنگی، ادبی بهلول شگفتی روزگار که در سالن ارشاد گناباد برگزار شد، اظهار داشت: چند سالی است که افول تمدن دنیای مادی غرب آغاز شده و ندای عدالت و آزادی بشریت جای جای گیتی را درنوردیده است که این امر نتیجه و ثمره مجاهدت‌های امثال مرحوم بهلول است که با ایثار و مقاومت به نمادی از فرهنگ مقاومت در برابر فرهنگ مادی غرب تبدیل شدند.

صفایی گفت: بهلول ابعاد متضاد و در عین حال متعالی درون یک انسان را در زندگی خود به نمایش گذاشت ابعادی که یک سوی آن مقاومت و تلاش و غیر قابل تسخیر بودن و سوی دیگر آن تواضع در برابر مظلومان و محرومان بود.

صفایی گفت: امروز ثمره مقاومت‌ها و ایثارهای علامه بهلول به منبع جوشانی از هدایت بشر تبدیل شده که با پیروزی انقلاب اسلامی جای خود را در تمام این سیاره خاکی به نمایش گذاشته است.

وی با بیان اینکه ده‌ها درس بزرگ در زندگی این مرد اخلاق‌مدار بوده است، افزود: توصیه می‌کنم که جوانان حداقل یک بار هم که شده خاطرات زندگی این مرد را که منتشر هم شده است بخوانند.

در پایان این جشنواره که با شعرخوانی، نی‌نوازی، پخش زنده موسیقی، پخش انیمیشن و خاطره‌گویی و مقاله‌خوانی همراه بود برگزیدگان اول و دوم بخش‌های مسابقه معرفی و تجلیل شدند.

در بخش شعر، الهام امین و علی کاظمی‌بیدختی، در بخش قطعه ادبی و خاطره عفت پیش‌بین و فاطمه فارابی، در بخش مقاله فاطمه نخعی‌نیا و سیدعلی هاشمیان به عنوان نفرات اول و دوم معرفی شدند.

در بخش داستان نیز علی محسن‌زاده به عنوان نفر اول برگزیده شد و هیئت داوران هیچ یک از آثار شرکت داده شده در این بخش را به عنوان اثر دوم شایسته قدردانی ندانست.

انتهای پیام/و20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول