اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حمایت از سرمایه‏گذاران، فرصتی طلایی برای توسعه

صدای پای آلمان‏ها در کوچه باغ‏های دماوند به گوش می‎رسد

خبرگزاری فارس: موضوع سرمایه‏گذاری‏های بخش خصوصی در اداره امور شهرها به عنوان موتور شتاب‏بخش روند توسعه که از چندی پیش از سوی متولیان شهرهای توسعه یافته جهان با جدیت دنبال می‏شود، به‏رغم جدید بودن در کشور ما نتایج چشمگیری داشته است.

صدای پای آلمان‏ها در کوچه باغ‏های دماوند به گوش می‎رسد

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران به نقل از روابط عمومی شهرداری دماوند، در این میان اقبال سرمایه‏گذاران، البته متأثر از شرایط و بسترسازی‏های لازم از سوی مجموعه مدیریتی در راستای تسهیل شرایط سرمایه‏گذاری، امنیت و اعتماد عموم سرمایه‏گذاران برای حضور در هر شهری بوده است.

اگر چه موضوع سرمایه‏گذاری بخش خصوصی در حوزه‏های عمرانی، خدماتی، فرهنگی و رفاهی شهرها همواره در دهه‏های گذشته مورد تردید برخی مدیران بوده، اما صدور فرمان مقام معظم رهبری و تأکید معظم‏له بر لزوم اجرای اصل 44 قانون اساسی و ضرورت تقویت بحث خصوصی‏سازی و واگذاری امور مردم به خود مردم، بار دیگر موضوع سرمایه‏گذاری در شهرها را این بار به شکلی جدی‏تر در کانون توجه مدیریت شهری قرار داد.

بحث سرمایه‏گذاری به جهت انتقاع دوسویه شهر و سرمایه‏گذار از این نوع داد و ستد مالی، اقتصادی و عمرانی به جهت پیوند هر دوی این مولفه‏ها در موضوع نفع مالی دوسویه امروز بیش از هر زمان دیگر در بخش‏های مختلف مدیریت شهری دنبال می‏شود و در این میان مدیریت شهری دماوند نیز به این مهم توجه وی‍ژه‏ای دارد.

* حمایت از سرمایه‏گذاران، تنها راه برون‏رفت از شرایط موجود

مرتضی همتی، شهردار دماوند در حاشیه دیدار با سرمایه‏گذاران خارجی که به دعوت از شهرداری دماوند در این شهر حضور یافته بودند، اظهار داشت: اختلاف فاحش میان نیازها و درآمدهای واقعی شهرها که منجر به ایجاد شکاف عمیق بین آرمان‏ها و امکانات مورد انتظار مدیران شهری شده، تنها راه برون‏رفت از چنین شرایط، حرکت به سمت جذب سرمایه‏گذار بخش خصوصی است.

وی با بیان اینکه نمی‏توان بر اساس عوارض شهرداری تحول اساسی در شهرستان دماوند ایجاد کرد، بیان داشت: استفاده از راهکارهای اساسی برای حرکت به سمت درآمدهای پایدار در راستای عمران و آبادانی شهر و پاسخگویی به مطالبات مردم یک امر ضروری است که خود نیازمند فراهم‏سازی زیرساخت‏های لازم است.

شهردار دماوند خاطرنشان کرد: بر همین اساس، شهرداری دماوند به منظور ایجاد فرصت‏های توسعه و آبادانی در شهر و در راستای استفاده از سرمایه‏گذاران بخش خصوصی برای معرفی قابلیت‏ها و استعدادهای این منطقه از سرمایه‏گذاران آلمانی دعوت کرده است.

این مسئول، ضمن بیان ظرفیت‏های مطلوب شهر دماوند افزود: شهر دماوند از معدود شهرهای استان تهران است که زمینه‏های بسیاری همچون داشتن شرایط آب و هوایی مناسب، طبیعت بکر و زیبا در هر چهار فصل، وجود گونه‏های جانوری، داشتن محصولات کشاورزی نمونه، چشمه‏سارهای متعدد و قله‏های رفیع و زیبا را در خود جای داده است.

وی با بیان اینکه با وجود این زیرساخت‏ها می‏توان زمینه حضور سرمایه‏گذاران را در شهرستان فراهم کرد، گفت: دماوند چون سرزمینی ناشناخته بوده، زیرا تمام این زیبایی‏ها و ظرفیت‏ها به طور طبیعی شکل گرفته و خارج از دست بشر بوده است.

* معرفی قابلیت‏ها یکی از راه‏های جذب سرمایه‏گذاران است

شهردار دماوند یکی از راه‏های جذب سرمایه‏گذاران بخش خصوصی را معرفی قابلیت‏های شهر دانست و اظهار داشت: دماوند را می‏توان ویترین کشور در شرق استان تهران دانست که این موقعیت مطلوب و ارزشمند اشتیاق و رغبت سرمایه‏گذاران را افزایش می‏دهد.

وی تصریح کرد: موقعیت منحصر به فرد دماوند به دلیل فاصله کمتر از 45 کیلومتری از پایتخت، بکر بودن، شرایط اقلیمی و قرار گرفتن بین دو مسیر ترانزیتی هراز و فیروزکوه و هم‏مرز بودن با تهران، مازندران و سمنان می‏تواند زمینه توسعه منطقه را افزایش دهد.

شهردار دماوند با بیان اینکه حضور سرمایه‏گذاران می‏تواند در توسعه شهر، فراهم‏سازی زمینه‏های اشتغال پایدار و جذب توریست در منطقه موثر باشد، افزود: سرمایه‏گذاری‏های بلند مدت نقش مهمی در توسعه و گسترش پایدار یک شهر دارد.

وی تصریح کرد: در این میان، حضور سرمایه‏گذاران بخش خصوصی با فراهم‏سازی مجموعه‏ای از عناصر و عوامل که از نظر کشورهای در حال توسعه به ویژه با شرایط امروز اقتصادی جهان از اهمیت زیادی بر خوردار است، می‏تواند موثر باشد.

انتهای‌پیام/ع30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول