اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت دو و میدانی دماوند خبر داد

تقویت رقابت‏های دوی همگانی در دماوند

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت دو و میدانی شهرستان دماوند از تقویت رقابت‏های دوی همگانی در این شهرستان با برنامه‏ریزی‏های انجام شده خبر داد.

تقویت رقابت‏های دوی همگانی در دماوند

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، حسین اشرفی صبح امروز در گفت‏وگو با خبرنگاران در شرق استان تهران اظهار داشت: مسابقات دوی همگانی کیلان که ابتدا قرار بود هم‏زمان با ولادت با سعادت منجی عالم بشریت برگزار شود، بنا بر دلایلی اندکی با تاخیر برگزار شد ولی مردم از این مسابقه فرهنگی و ورزشی به خوبی استقبال کردند.

اشرفی اضافه کرد: شرکت در این رقابت که به مناسبت اعیاد شعبانیه برگزار شد، برای همه مردم نقاط مختلف استان تهران آزاد بود.

رئیس هیئت دو و میدانی شهرستان دماوند افزود: علاقه‏مندان می‏توانستند یک ساعت پیش از آغاز رقابت و ساعت هشت صبح در نقطه آغاز حاضر شده و نسبت به دریافت شماره روی سینه اقدام کنند.

وی از مسئولان شهرداری و شورای اسلامی شهر کیلان به دلیل همکاری فراوان با مسئولان هیئت دو و میدانی شهرستان دماوند برای برگزاری این مسابقه دو همگانی تقدیر کرد.

اشرفی تصریح کرد: در حال حاضر شهرداری کیلان به عنوان یک نهاد مردمی به میعادگاه ورزشکاران شهرستان دماوند تبدیل شده است.

*کیلان، شهری در بستر طبیعت

رئیس هیئت دو و میدانی شهرستان دماوند با اشاره به قابلیت‏های گردشگری شهر کیلان خاطرنشان کرد: کیلان از گذشته تا به امروز به عنوان نگین سبز انگشتری استان تهران مطرح بوده و هست.

وی ادامه داد: مردم همه نقاط کشور از جمله پایتخت‏نشینان برای دمی رهایی از روزهای گرم و سوزان همراه با انواع و اقسام آلودگی‏های محیطی تابستان‏های تهران و آسایشی عمیق در دامان طبیعت کیلان و همچنین شرکت در رقابتی ورزشی و فرهنگی می‏توانند روز جمعه به این شهر بیایند.

اشرفی اضافه کرد: کیلان، خاستگاه مردمانی ولایی، انقلابی و شهیدپرور است که همه مردم کشور این قشر را به میهمان‏نوازی می‏شناسند.

شهر 5 هزار نفری کیلان با وسعتی بالغ بر دو هزار و 800 هکتار در فاصله 70 کیلومتری پایتخت، جنوب شرقی شهرستان دماوند و دامنه‏های بلندی‏های "قره‏آقاج" (درخت سیاه) قرار دارد.

قدمت این شهر کهن بر اساس یافته‏های تاریخی کاوشگران باستان‏شناس به دو هزار سال پیش بازمی‏گردد.

کیلان از سال 1333، همزمان با شهرهای بزرگ و مطرحی نظیر کرج و تبریز با تشکیل نهاد شهرداری، عنوان دومین شهر شهرستان دماوند را به خود اختصاص داده است.

همجواری با شهرستان‏های پاکدشت، فیروزکوه و استان سمنان، کیلان را به نقطه پایانی استان تهران تبدیل کرده است.

انتهای پیام/صا10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول