اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار هرمزگان:

تمام اقدامات دولت در محلات آسیب‌دیده برای برقراری نظم است

خبرگزاری فارس: استاندار هرمزگان گفت: تمام اقدامات فیزیکی، فرهنگی و اجتماعی دولت برای برقراری انضباط و امنیت پایدار در محلات آسیب‌دیده است.

تمام اقدامات دولت در محلات آسیب‌دیده برای برقراری نظم است

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، ابراهیم عزیزی ظهر امروز طی نشستی با محوریت تصمیم‌گیری برای محله‌های حاشیه‌ای و بافت‌های فرسوده با بیان اینکه برقراری امنیت پایدار یکی از ملزومات توسعه است، اظهار داشت: برای دستیابی به این مهم، نقش مردم در محلات آسیب‌پذیر را نباید فراموش کرد که می‌توان با حمایت از مردم در راستای تامین امنیت محل زندگی‌شان،  همکاری و همیاری آنان را به مدد گرفت.

وی افزود: تمام اقدامات فیزیکی، فرهنگی و اجتماعی دولت برای برقراری انضباط و امنیت پایدار در محلات آسیب دیده است.

استاندار هرمزگان تاکید کرد: تسهیل مشارکت ساکنان محله، استفاده از ظرفیت‌های موجود، شناسایی اولویت‌ها، تسهیل در خدمات‌رسانی به محلات و ارتقا و توسعه فرهنگ شهرنشینی در محلات آسیب‌پذیر و سکونتگاه‌های غیر رسمی بندرعباس به بهبود وضعیت محلات یاد شده کمک می‌کند.

عزیزی همچنین خواستار توجه بیشتر به مبحث حرفه‌آموزی و توانمندی‌سازی ساکنان مناطق حاشیه‌ای و سکو‌نتگاه‌های غیر رسمی در بندرعباس و سایر شهرهای استان شد و بیان کرد: هرچند در این زمینه فعالیت‌هایی صورت گرفته اما باید به این امر به عنوان موضوعی کلیدی در توانمندی‌ افراد نگاه شود.

وی اضافه کرد: باید در کنار حرفه‌آموزی و ارتقا سطح بهداشتی و سلامت، مسئولان مربوطه با طی برنامه‌های اجتماعی قوی زمینه افزایش خود انضباطی را در محله‌های آسیب‌پذیر و غیر رسمی فراهم آورند و این امر نیز از طریق برنامه‌های فرهنگی مذهبی امکان‌پذیر است.

استاندار هرمزگان به 13 سکونتگاه غیر رسمی و محله آسیب‌دیده در بندرعباس اشاره کرد و افزود: وضعیت پنج محله در مباحث مختلف از جمله امنیتی حاد و خاص است.

عزیزی تصریح کرد: می‌توان با وجود ظرفیت‌های موجود در سکونتگاه‌های غیررسمی طراحی‌های نرم‌افزاری در مبحث امور فرهنگی و اجتماعی و حتی ورزشی کارهای قابل‌ توجه و کاربردی انجام داد تا از این طریق بر روی جوانان تاثیرات مطلوب گذاشت.

استاندار هرمزگان در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: رسیدن به ثبات و امنیت پایدار در محلات حاد شهرها به ویژه در بندرعباس و چارچوبی کردن آن می‌تواند سرفصلی برای امنیت تمام محلات شهرها باشد و در این زمینه تمام دستگاه‌های دولتی باید حضوری پررنگ داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه با نگاه راهبردی می‌توان هدف را به خوبی دید و مشخص کرد، اظهار داشت: استفاده از قابلیت‌ها و ظرفیت‌های موجود در همان محلات حاد نکاتی  است که مسئولان و مدیران استانی باید به آن اهتمام بورزند و قالب هر حرکت و جهتی را با بودجه و اعتبارات نسنجند.

عزیزی خطاب به اعضای کارگروه اجتماعی بیان کرد: بودجه و اعتبارات همیشه راهکار یک طرح و برنامه نیست و مدیران نباید هر مسئله را ختم به گرفتن اعتبارات بدانند بلکه با پژوهش و نگاه متمرکز در آن می‌توان از ظرفیت‌های بالقوه مطلع شد و از آنها به خوبی بهره برد.

انتهای پیام/آ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول