اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سخنگوی مجمع نمایندگان خراسان‌شمالی:

وزارت نفت نتایج اکتشاف در راز را مشخص کند

خبرگزاری فارس: سخنگوی مجمع نمایندگان خراسان‌شمالی تعیین تکلیف اکتشاف نفت از سوی وزارت نفت در منطقه مرزی راز و جرگلان را مورد تاکید قرار داد و گفت: باید نتایج مطالعات اکتشافات نفت در این منطقه مشخص شود.

وزارت نفت نتایج اکتشاف در راز را مشخص کند

قاسم جعفری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد با بیان اینکه مطالعات اکتشاف نفت در راز و جرگلان از مصوبات سفر دولت به خراسان‌شمالی است، اظهار کرد: اخیراً نامه‌ای به وزیر نفت ارسال و بر تعیین تکلیف و اعلام نتایج اکتشاف نفت در این منطقه را خواستار شدیم.

وی با بیان اینکه نتایج این مطالعات هنوز مشخص نشده که به کجا رسیده است، افزود: با توجه به احتمال وجود میادین مشترک گاز و نفت در این منطقه مرزی و کشور مقابل ضرورت دارد تا در صورت مثبت بودن مطالعات، اقدامات مربوط به بهره‌برداری از این میادین عملیاتی شود.

نماینده مردم شهرستان‌های بجنورد، مانه و سملقان، گرمه و جاجرم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد:‌ در صورت وجود منابع گاز و نفت، در منطقه مشترک بین ایران و ترکمنستان احتمال آنکه کشور مقابل از این منابع استفاده کند، زیاد است.

وی با اشاره به اینکه راز و جرگلان یکی از مناطق محروم کشور به شمار می‌رود، خاطرنشان کرد: وجود منابع گاز و نفت در این منطقه سبب توسعه این خطه محروم از کشورمان شده و نتایج مثبتی را به دنبال خواهد داشت.

به گزارش فارس، بخش راز و جرگلان در شمال بجنورد 200 کیلومتر مرز بین‌المللی با کشور ترکمنستان دارد.

انتهای پیام/خ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول