اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به‌زودی صورت می‌گیرد

جذب نیروهای متخصص در دادگستری فارس

خبرگزاری فارس: رئیس شوراهای حل اختلاف فارس از طرح جذب نیروهای متخصص حوزوی و دانشگاهی در آینده‌ای نزدیک در این استان خبر داد.

جذب نیروهای متخصص در دادگستری فارس

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی دادگستری فارس، در سومین نشست شورای اداری لارستان که با حضور روسای ادارات، سازمان‌ها و نهادهای این شهرستان برگزار شد از زحمات و تلاش‌های قاضی عبدالنبی‌یکه تقدیر و قاضی سیدکاظم موسوی با حکم ریاست قوه قضائیه به سمت رئیس شعبه اول دادگاه عمومی حقوقی و رئیس دادگستری شهرستان لارستان منصوب شد.

در این نشست معاون قضائی دادگستری فارس و رئیس شوراهای حل اختلاف این استان طی سخنانی اظهار داشت: ارتقای همه‌جانبه دستگاه قضایی با توجه به وظایف تعریف شده و انتظارات بیرونی در ارائه خدمات، این دستگاه را مستلزم در اختیار داشتن امکانات، ابزارها و در رأس آن نیروهای انسانی و قضات توانمند می‌کند.

حجت‌الاسلام سید عبدالمهدی موسوی در ادامه با اشاره به کمبودهای نیروی انسانی از طرح جذب نیروهای متخصص حوزوی و دانشگاهی در آینده‌ای نزدیک خبر داد و افزود: در سال 90 نیز یک‌هزار و 300 نفر در کل کشور و بیش از 280 نفر در استان فارس، نیروی انسانی در راستای ارتقای سطح کیفی خدمت‌رسانی قضایی جذب شده‌اند.

وی اقدام موثر دیگر دستگاه قضایی را جذب قضات ویژه شورا دانست و خاطرنشان کرد: این طرح در نوع خود بی‌نظیر است و در چند ماه آینده آزمون جذب قضات ویژه شورا برای جذب 500 قاضی برگزار می‌شود.

رئیس شوراهای حل اختلاف استان فارس اقدامات انجام شده در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات در این استان را یادآور شد و تصریح کرد: سیستم مدیریت پرونده‌های قضایی (سمپ) که 98 درصد از حوزه‌های قضایی سطح کشور را زیر پوشش قرار می‌دهد در استان فارس به شوراهای حل اختلاف نیز تسری یافته و امید است در آینده‌ای نزدیک این سامانه تمام مجتمع‌های شوراهای حل اختلاف فارس را پوشش دهد.

در ادامه معاون برنامه‌ریزی و توسعه قضایی فارس تغییر را اقتضای کار مدیریت ارزیابی کرد و افزود: تغییرات مدیریتی زمینه تحرک و پویایی را در امر خدمت‌رسانی ایجاد می‌کند.

سید عبدالنبی نجیبی با تقدیر از تلاش‌های رئیس سابق دادگستری لارستان، وی را الگوی سلامت نفس و وجدان کاری و تجربه خواند.

معاون قضایی رئیس کل دادگستری فارس همچنین پس از قرائت حکم انتصاب قاضی سیدکاظم موسوی تصریح کرد: رعایت تقوی الهی با توجه به حقوق محرومان و ستم‌دیدگان و اقشار ضعیف جامعه و حفظ استقلال قضایی در عین تعامل سازنده با سایر دستگاه‌های اجرائی از جمله ملزومات ویژه مدیریت در دستگاه قضایی است.

انتهای پیام/غ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول