اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نائب رئیس شورای شهر اردبیل:

قصور دستگاه‌های نظارتی در حادثه شورابیل مشهود است

خبرگزاری فارس: نائب رئیس شورای شهر اردبیل گفت: قصور دستگاه‌های نظارتی در حادثه شورابیل مشهود است و باید مورد بازخواست قرار گیرند.

قصور دستگاه‌های نظارتی در حادثه شورابیل مشهود است

جواد زنجانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل، اظهار داشت: ما در جایگاهی نیستیم که بخواهیم در مورد این حادثه قضاوت و پیشداوری کنیم بلکه ضرورت دارد بیش از گذشته سلامت همشهریان و هموطنان خود را در برقراری چنین فضاها و دستگاه‌های شهربازی بیش از منفعتمان لحاظ کنیم.

وی با اشاره به تذکرات و توصیه‌های مختلف شهرداری در خصوص کهنگی و فرسوده بودن دستگاه‌های شهربازی شورابیل خاطرنشان کرد: دستگاه‌های نظارتی همچون استاندارد باید در این زمینه بدون قصور و کوتاهی اعلام نظر می‌کردند و از برخی مکاتبات غیرشفاف و بدون الزام‌آور خودداری می‌کردند.

این عضو شورای شهر اردبیل اضافه کرد: اگر موارد ایمنی رعایت شده و در نامه استاندارد نیز بحرانی نبودن این وضعیت تشخیص داده شده بود پس چرا شاهد بروز حادثه‌ای هستیم که همه ما را عزادار کرده و مردم را نیز در خصوص شهربازی‌ها نگران ساخته است.

زنجانی با اعلام اینکه دستگاه‌های قضائی باید سهم همه را در وقوع این حادثه به صورت مشخص تعیین کنند بیان داشت: ما منتظر رای نهایی در این زمینه هستیم تا با عوامل و مسببان آن برخورد شود تا دیگر با چنین حوادث ناگواری روبرو نشویم.

نصب دستگاه بازی در شورابیل کار خطائی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، دیگر عضو شورای شهر اردبیل نیز در این خصوص گفت: نصب دستگاه بازی در مجموعه بی‌نظیری همچون شورابیل که یک پارک ملی محسوب می‌شود کاری خطا و اشتباه است.

علیرضا دباغ عبداللهی به هشدارهای چند ماه پیش خود در خصوص کهنگی و ناسالم بودن دستگاه‌های شهربازی تمام پارک‌ها و تفرجگاه‌های اردبیل اشاره کرد و اظهار داشت: بنده همچنان معتقدم تمام دستگاه‌های نصب شده شهربازی کهنه و درجه چندم سایر استان‌هاست که باید به جد با این مشکل مقابله کرد.

وی نمونه کهنگی این دستگاه را مربوط به دستگاه کشتی صبای پارک آزادی اعلام کرد و افزود: ما از سه منظر باید این حادثه را مورد کنکاش قرار دهیم که در نگاه اول باید از فرصت پیش آمده استفاده کرد تا در تمام دستگاه‌های شهربازی تجدیدنظری ایمنی صورت گیرد.

رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری شورای شهر اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: حتی اگر این کار بار مالی برای شهرداری به همراه داشت و یا در بهره‌برداری نیز زمان‌بر بود باید به اصلاح و سالم‌سازی این دستگاه‌ها اقدام می‌شد چرا که نمی‌توان به خاطر منفعت چند روزه با جان مردم بازی کنیم.

عبداللهی با تاکید بر اینکه باید واقعیت‌ها را قبول و از آن فرار نکرد گفت: اگر قرار است در این زمینه فرافکنی صورت گیرد به اعتماد مردم خدشه وارد می‌شود بلکه شایسته است شفاف و روشن گناهمان را به گردن بگیریم که چرا با وجود اتمام مدت قرارداد اجازه دادیم پیمانکار پروژه به فعالیت خود ادامه دهد که به نظر می‌رسد در این زمینه پاسخی برای گفتن نداریم.

وی در ادامه سخنان خود اذعان داشت: چطور می‌شود ساعت 23:20 شب پیمانکار برای کسب منفعت خود دستگاه پلمب شده را باز کند و برای چند نفر بلیط بفروشد و دستگاه خود را به راه‌ اندازد که سوال اینجاست اگر قرارداد تمام شده است چرا جلوی کار گرفته نمی‌شود.

این عضو شورای شهر اردبیل افزود: ما نمی‌توانیم با کتمان واقعیت از آن فرار کنیم بلکه باید با پذیرش واقعیت‌ها از تکرار چنین حوادثی جلوگیری به عمل آید.

عبداللهی اضافه کرد: اصلا بنده مخالف نصب چنین دستگاه‌های بازی در مجموعه شورابیل هستم چرا که معتقدم چنین مکان بکر و طبیعی باید به عنوان یک پارک ملی هویت خود را که آرامش‌بخشی به مسافران و گردشگران و همشهریان است حفظ کند.

وی نصب هرگونه دستگاه مکانیکی ایجادکننده آلودگی صوتی را در این منطقه کار اشتباه و بسیار ناقص توصیف کرد و اظهار داشت: چنین حرکتی آرامش مردم را به هم می‌زند و آنها نمی‌توانند از ظرفیت طبیعی و فضای آرامش‌بخش شورابیل استفاده کنند.

عبداللهی همچنین فرصت پیش آمده را بهترین زمان برای جمع‌آوری وسایل شهربازی خواند و بیان داشت: ما می‌توانیم با دایر کردن امکانات غیر مکانیکی و بدون ایجادکننده سر و صدا از ظرفیت شورابیل برای جذب گردشگر استفاده کنیم.

وی به وضعیت نابسامان شورابیل نیز اشاره کرد و گفت: امیدواریم با انتصاب مدیر مستقل این مجموعه بسیاری از فضاهای زشت و زننده اطراف شورابیل برچیده شده و حیثیت اهالی استان زیر سوال نرود.

سلامت محیط شهری را باید جدی گرفت

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، دیگر عضو شورای شهر اردبیل نیز در این زمینه به خبرنگار فارس اظهار داشت: این حادثه تلخ و تاسف‌بار باید تلنگری برای همه ما باشد تا مبادا با دستگاه‌‌های فرسوده با جان همشهریان بازی کنیم.

عزیزه تراز به نامه‌نگاری‌های متعدد از سوی شهرداری و پاسخ‌های استاندارد اشاره کرد و گفت: باید در این زمینه واقعیت‌ها را با مردم در میان بگذاریم و جوابگوی مردمی باشیم که منتظر هستند علل و عوامل این حادثه بررسی شده و با مقصران برخورد شود.

وی اهمیت حفظ سلامت محیط شهری را به عنوان یک طرح خوب و مطرح شده از سوی شورای شهر تهران اعلام کرد و بیان داشت: ما در این زمینه باید یک برنامه مدونی را داشته باشیم تا در آینده شاهد چنین حوادث تلخ و تاسف‌بار نباشیم.

این عضو بانوی شورای شهر اردبیل در پایان گفت: با تدبیر درست می‌توان این حرکت را سروسامان واقعی داد و از بروز چنین حوادثی نیز جلوگیری کرد.

انتهای پیام/خ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول