اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در گالری آرته

نمایشگاه «راز نقطه‌ها» گشایش یافت

خبرگزاری فارس: شب گذشته در گالری آرته نمایشگاه نقاشی با عنوان «راز نقطه‌ها» از آثار طیبه ملاجعفری گشایش یافت.

نمایشگاه «راز نقطه‌ها» گشایش یافت

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، این نمایشگاه نقاشی با تابلوهایی در اندازه‌های مختلف از جمله 100 در 70، 50 در 70، 50 در 50 و 30 در 40 و به سبک مدرنیسم از شب گذشته در گالری آرته افتتاح شد.

نمایشگاه «راز نقطه‌ها» که تا 10 مردادماه سال جاری ادامه دارد، کاری از طیبه ملاجعفری از استان یزد است که به مدت یک هفته تابلوهای خود را با ترکیبی از نقطه‌های نستعلیق به نمایش گذاشته است.

در حاشیه نمایشگاه راز نقطه‌ها، ملاجعفری با اشاره به تابلوهایی که رنگ‌های متفاوتی در آن به کار رفته بود، تصریح کرد: مهم‌ترین نماهای تشکیل ‌دهنده اصلی تابلوها نقطه‌ها هستند و به همین دلیل نام نمایشگاه را راز نقطه‌ها گذاشته‌ام.

وی ادامه داد: تنها در یکی از تابلوها از تک رنگ استفاده شده و در بقیه حدود 10 تا 20 رنگ به کار رفته است و همین تنوع رنگ به خوبی حال و هوای هنر سنتی ایران را به مخاطب القا می‌کند.

ملاجعفری با اشاره به اینکه در تابلوها نمای مشخصی دیده نمی‌شود، اضافه کرد: در این نمایشگاه بیننده نباید منتظر تماشای منظره خاصی در تابلوها باشد، بلکه هر کسی آنچه را که دوست دارد، در ذهن تصور می‌کند.

وی که تاکنون در چندین نمایشگاه گروهی شرکت کرده است و این نخستین نمایشگاه انفرادی اوست، تاکید کرد: در این نمایشگاه به دنبال القای شادی و رهایی به مخاطب خود بوده‌ام و فکر می‌کنم مخاطبینم هم، چنین چیزی را از تماشای تابلوها به دست آورند.

مدرس و هنرمند نقاش با توصیفی از هنر نقاشی اظهار کرد: هنر نقاشی برای من به نوعی ارضای نفس و تخلیه روانی است که در این چند سال به آن رسیده‌ام.

وی افزود: سعی می‌کنم در کشیدن تصاویر در تابلوهایم از قاعده و قانون خاصی پیروی نکنم و خود را صرف خلق تصاویر آزاد و رها کنم.

ملاجعفری در مورد مشابه نمونه کاری که در این نمایشگاه انجام داده، گفت: در مورد نقاشی به این سبک هر چقدر که در اینترنت جست‌وجو کرده و به دنبال مشابه آن بوده‌ام، ندیدم و فکر می‌کنم به نوع خود نخستین باشد.

به گزارش فارس علاقه‌مندان برای بازدید از نمایشگاه نقاشی «راز نقطه‌ها» می‌توانند به محل نگارخانه آرته واقع در خیابان آپادانا اول، جنب مسجد بهشت، کوچه شهید عابدینی، بن‌بست اول سمت راست مراجعه کنند.

انتهای پیام/و20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول