اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده دریابانی کیش:

آب‌های پیرامونی کیش از امن‌ترین مناطق خلیج فارس است

خبرگزاری فارس: فرمانده دریابانی کیش گفت: با تلاش نیروهای این فرماندهی و سایر نیروهای مربوطه امروز مرزها و آب‌های پیرامونی کیش از جمله امن‌ترین مناطق در حوزه خلیج فارس محسوب می‌شود.

آب‌های پیرامونی کیش از امن‌ترین مناطق خلیج فارس است

به گزارش خبرگزاری فارس از کیش، حسین دهکی در دیدار با پرسنل دریابانی این جزیره اظهار داشت: خدمت در نوار مرزی امری خطیر است که برای نیروها فرصت‌های معنوی متعددی می‌تواند داشته باشد.

وی با بیان اینکه، ایجاد و ارتقای احساس امنیت در بومیان و مرزنشینان از اهمیت بالایی برخوردار است، افزود: در این جزیره جنوبی که امروز یکی از امن‌ترین نقاط کشور و حتی منطقه به شمار می‌رود، پیشرو بودن در تامین امنیت آن مطمئناً به ناظمان و برقرار کنندگان نظم حسی خوب می‌دهد.

این فرمانده انتظامی با بیان اینکه کارکنان دریابانی کیش تاکنون با هوشیاری و احساس مسئولیت وافر توانسته‌اند عملکردی خوب را از خود به جا بگذارند، افزود: در واقع حفظ امنیت نوار مرزی در ابعاد ملی و بین‌المللی از جایگاه مهمی برخوردار است که باید در این بین متوجه تهدیدات متصور نیز بود.

دهکی خاطرنشان کرد: نوار مرزی و ساحلی جزیره و آب‌های مجاور توسط دریابانی مدیریت شده و قطعاً دریابانان با تمام قدرت و توان خود اجازه نخواهند داد قاچاقچیان مواد مخدر و کالا با اقدامات خود خللی در ایجاد امنیت پایدار در این منطقه ایجاد کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: در قانون موجود به صراحت، حفظ و کنترل از مرز و علائم مرزی، استیفای حقوق دولت و مرزنشینان و اجرای قراردادها و پروتکل‌های مرزی از وظایف قانونی فرماندهی مرزبانی نیروی انتظامی خوانده شده است.

این مسئول، هدف از تشکیل فرماندهی مرزبانی و دریابانی در استان‌های مرزی کشور را در واقع تامین امنیت پایدار مرزهای ایران اسلامی عنوان کرد.

فرمانده دریابانی کیش با بیان اینکه مرزبانی، نیرویی انسان‌محور است که مرزبانانش در سرتاسر نوار مرزی همانند دژهای مستحکم از تمامیت ارضی کشور دفاع می‌کنند، افزود: هر مامور در این نیرو در هر نقطه از کشور به مثابه یک یگان عمل می‌کند.

دهکی هم‌چنین به اولویت‌های مهم کاری فرماندهی دریابانی این جزیره طی سال جاری اشاره و اذعان داشت: تقویت و تاکید بر امور آموزشی و رسیدگی به امور رفاهی و معیشت کارکنان فرماندهی از جمله اهداف این نیرو است.

انتهای پیام/ن20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول