اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از ابتدای امسال

ذوالفقاری: گروه‌های تروریستی در چند مرحله قصد عملیات داشتند

خبرگزاری فارس: فرمانده مرزبانی ناجا گفت: از ابتدای امسال در چند مرحله گروهک‌های تروریستی قصد انجام اقدامات تروریستی در داخل کشور را داشتند که با اقدامات موثر نیروهای نظامی و انتظامی موفق نشدند.

ذوالفقاری: گروه‌های تروریستی در چند مرحله قصد عملیات داشتند

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، سردار حسین ذوالفقاری ظهر امروز در حاشیه مراسم تودیع و معارفه فرماندهان مرکز آموزشی مرزبانی محمد‌ رسول‌الله (ص) بیرجند در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در چهار ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته کشفیات مواد مخدر 15 درصد افزایش داشته است.

وی به افزایش شش درصدی کشفیات مشروبات الکلی و 60 درصدی سوخت قاچاق در کشور اشاره کرد و ادامه داد: در بحث هلاکت اشرار در کشور در سال جاری 36 درصد افزایش داشته‌ایم.

 

*طرد 189 هزار اتباع غیر مجاز از خاک کشور

فرمانده مرزبانی ناجا بدون اشاره به تعداد اشرار به هلاکت رسیده در کشور گفت: در حوزه طرد اتباع غیر مجاز 40 درصد افزایش داشته‌ایم که 189هزار نفر از اتباع غیر مجاز از خاک کشور طرد شدند.

ذوالفقاری از اختصاص بیش از 44 میلیارد تومان در حوزه الکترونیک و اپتیک در سال جاری خبر داد و تصریح کرد: این امر یک تحول قابل توجهی در توسعه فناوری در مرزهای کشور به وجود می‌آورد.

 

*ناامنی خاصی در مناطق مرزی نداریم

وی با اشاره به اینکه امروز مرزهای کشور در مقایسه با دهه گذشته از امنیت خوبی برخوردار است، گفت: امروز ناامنی خاصی در مناطق مرزی کشور وجود ندارد.

فرمانده مرزبانی ناجا افزود: مناطق مرزی شرق کشور که پیش‌تر محل تردد قاچاقچیان، اشرار و متجاوزان مرزی بوده امروز فرصت ارتکاب جرم و شرارت را از قاچاقچیان و متجاوزان مرزی گرفته است.

ذوالفقاری با اشاره به اینکه توان انتقال مواد مخدر از قاچاقچیان در مرزها گرفته شده است، گفت: در چند مرحله گروهک‌های تروریستی قصد انجام اقدامات تروریستی در داخل کشور را داشتند که با اقدامات موثر نیروهای نظامی و انتظامی موفق نشدند.

 

*اختصاص 30 میلیارد تومان برای احداث جاده‌های مرزی کشور

فرمانده مرزبانی ناجا از اختصاص 30 میلیارد تومان برای احداث جاده‌های مرزی در کشور خبر داد و تصریح کرد: قرار است با این اعتبار 228 کیلومتر جاده مرزی سال جاری در کشور احداث شود.

ذوالفقاری ادامه داد: برای احداث واحدهای مرزی 50 میلیارد تومان در نظر گرفته شده که تا پایان امسال 250 واحد مرزی در کشور احداث می‌شود.

وی از اختصاص 74 میلیارد تومان در حوزه دریایی در سال جاری خبر داد و افزود: با این سرمایه‌گذاری در حوزه دریایی اجازه شرارت و انتقال مواد مخدر را از مسیر دریا به اشرار و قاچاقچیان مواد مخدر نمی‌دهیم.

فرمانده مرزبانی ناجا با اشاره به اختصاص بیش از 13 میلیارد تومان برای تحرک خودرویی در مرز تصریح کرد: همچنین برای موانع فیزیکی در سال جاری 15 میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

ذوالفقاری یادآور شد: همچنین برای برق‌رسانی و آبرسانی به واحدهای مرزی حدود 14 میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/ی20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول