اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده مرزبانی استان سیستان و بلوچستان خبر داد

دستگیری 30 سوداگر مرگ در سیستان و بلوچستان

خبرگزاری فارس: فرمانده مرزبانی استان سیستان و بلوچستان از تشدید اقدامات کنترلی نوار مرزی و دستگیری 30 قاچاقچی موادمخدر طی یک ماهه گذشته توسط مرزداران این استان خبر داد.

دستگیری 30 سوداگر مرگ در سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس،غلام‌نبی کوهکن اظهار داشت: با افزایش اقدامات کنترلی و عملیاتی مرزداران، شرایط فعالیت برای قاچاقچیان و متجاوزان مرزی بسیار دشوارتر شده و در نتیجه این اقدامات پیشگیرانه، شاهد کاهش قابل توجه حجم قاچاق نسبت به مدت مشابه سال قبل بودیم.

وی در این زمینه به کشفیات مواد مخدر اشاره کرد و افزود: مرزداران سیستان و بلوچستان در تیر ماه با به هلاکت رساندن دو تن از اشرار و قاچاقچیان مسلح و دستگیری 30 نفر، پنج دستگاه وسیله نقلیه را توقیف کرده و توانستند یک تن و 256 کیلوگرم انواع مواد مخدر را کشف و ضبط کنند.

کوهکن یادآور شد: در نتیجه تشدید اقدامات کنترلی و بهره‌گیری از تجهیزات نوین مرزبانی، این میزان کشفیات نسبت به سال قبل نزدیک به 75 درصد کاهش داشته که بیانگر به وجود آمدن شرایط دشوار برای فعالیت و ناامنی مرزهای استان سیستان و بلوچستان برای قاچاقچیان است.

فرمانده مرزبانی سیستان و بلوچستان همچنین بر برخورد قاطع با قاچاقچیان سوخت تأکید کرد و ابراز داشت: قاچاقچیان سوخت نیز وضعیت مشابهی در منطقه دارند و با گسترده‌تر شدن پایش نوار مرزی استان، روز به روز از فعالیت قاچاق و خسارات سنگین این حوزه بر اقتصاد کشور کاسته می‌شود به طوری که با کاهش قاچاق سوخت نسبت به سال قبل، مرزداران در تیرماه موفق شدند ضمن توقیف 207 دستگاه خودرو و شناور، از خروج 224 هزار و 516 لیتر سوخت از کشور جلوگیری و میلیارد‌ها ریال سرمایه را به چرخه اقتصادی بازگردانند.

وی در زمینه کشفیات کالای قاچاق نیز تصریح کرد: با دستگیری 250 نفر در رابطه با قاچاق کالا و سوخت، مرزداران همچنین توانستند 75 دستگاه وسیله نقلیه حامل کالای قاچاق را توقیف و مقادیر زیادی پارچه، چای، برنج، لوازم صوتی و تصویری و احشام را کشف و ضبط کنند.

سردار کوهکن همچنین به دستگیری اتباع بیگانه غیرمجاز اشاره کرد و گفت: با اقدامات مؤثر مرزداران، ضمن دستگیری 29 نفر قاچاقچی انسان و هلاکت یک تن دیگر، هزار و 338 متجاوز مرزی دستگیر و 11 هزار و 670 نفر از اتباع بیگانه غیرمجاز نیز از کشور طرد شدند.

انتهای پیام/ل30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول