اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست استانداری همدان:

اقتصاد مقاومتی با نگاه بومی دنبال شود

خبرگزاری فارس: سرپرست استانداری همدان گفت: اقتصاد مقاومتی ما در استان باید بومی شود که امیدواریم بیشترین بهره‌وری را داشته باشیم.

اقتصاد مقاومتی با نگاه بومی دنبال شود

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، علی‌اکبر فامیل‌کریمی ظهر امروز در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان همدان با اشاره به سالروز عملیات مرصاد در دوران دفاع مقدس اظهار داشت: استان همدان نقش ویژه‌ای در عملیات مرصاد داشته که به این راحتی نباید از آن گذشت.

وی تصریح کرد: در این عملیات همه ایران نقش دارند اما همدان را باید در اولویت دانست که در این عملیات نقش برجسته‌ای داشت.

سرپرست استانداری همدان ابراز داشت: حفظ قله‌های بزرگ افتخار بر عهده همه ماست چرا که کار بزرگی انجام شده است و همدان در این عملیات توانسته حادثه بزرگی را خلق و در کتاب انقلاب اسلامی پیوست کند.

وی در ادامه افزود: باید نگاه دیگری را در نگاه مدیریتی خود داشته باشیم به طوری که عمق نگاه ما باید تدابیر رهبری باشد و امروز همه آنهایی که صاحب‌نظرند نیز باید تدابیر رهبری را مد نظر قرار دهند.

فامیل‌کریمی با اشاره به سخنان رهبری در جمع مسئولان نظام یادآور شد: رهبری در سخنان خود به اقتصاد مقاومتی اشاره داشتند که ما نیز باید با نگاه بومی استان اقتصاد مقاومتی را مد نظر قرار دهیم.

مدیرکل سازمان اقتصاد و دارایی استان همدان نیز مجموع درآمد استان در سال جاری را 2 هزار و 135 میلیارد ریال دانست و گفت: امسال پیش‌بینی می‌شود که رشد 55 درصدی در درآمد استان صورت گیرد که نسبت به مدت مشابه سال قبل 32 درصد افزایش وصولی صورت می‌گیرد.

ابوالفضل عباسچیان افزود: وزن عمده درآمدها مالیات شرکت‌های غیر دولتی است، که امسال در شرکت‌های غیر دولتی با مشکل مواجه می‌شویم چرا که هزینه‌های شرکت‌ها بالا رفته و سود آنها کاهش یافته است و به نظر می‌رسد این مبلغ پیش‌بینی قابل تحقق نخواهد بود.

وی بیان داشت: در بخش مالیات عمومی وصولی‌ها در ماه‌های آینده افزایش می‌یابد چرا که پرداخت‌ها موافق احکام است و مبالغ پیش‌بینی شده قابل تحقق است.

مدیرکل سازمان اقتصاد و دارایی استان همدان با اشاره به مالیات نقل و انتقال اموال تصریح کرد: این نوع مالیات 46 درصد در درآمد تأثیرگذار است اما بازار رونق بگیرد مبالغ پیش‌بینی شده، محقق می‌شود.

وی ابراز داشت: مالیات غیر مستقیم قابل پیگیری است و عوارض‌ها در استان زیاد منعکس نمی‌شود و آنچه برای مالیات بر ارزش افزوده پیش‌بینی شده است، بالاست.

عباسچیان خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی، ثبت اسناد، بهزیستی، استاندارد، جهاد کشاورزی و چند دستگاه دیگر وصول درآمدی مثبت داشته‌اند و این دستگاه‌ها باید دست استان را نیز بگیرند.

وی عمده فعالیت استان را در بخش کشاورزی دانست و گفت: کشاورزان از مالیات معاف هستند و در این راستا ظرفیت واقعی مالیات در دست نیست که پیشنهاد می‌شود مجدد پایه‌های مالیات بررسی شود.

مدیرکل سازمان اقتصاد و دارایی استان همدان ابراز داشت: 20 میلیارد تومان مالیات معوقه در استان داریم که مربوط به سه یا چهار ماه گذشته است.

به گفته وی، ساختمان مازاد با تغییر کاربری و یا فروش می‌تواند منابع مالی تأثیرگذاری در استان به شمار رود.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول