اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر گروه مبارزه با بیماری‌های معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی:

فوت 6 نفر بر اثر تب کریمه‌کنگو در اصفهان صحت ندارد

خبرگزاری فارس: مدیر گروه مبارزه با بیماری‌های معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: آمار شش نفر فوتی بر اثر تب کریمه‌کنگو در اصفهان، خمینی‌شهر، کاشان و گلپایگان صحت ندارد.

فوت 6 نفر بر اثر تب کریمه‌کنگو در اصفهان صحت ندارد

رضا فدایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی کاشان به دلیل اینکه منفک از دانشگاه علوم پزشکی اصفهان است، بنابراین اطلاعات آمار ابتلا و فوتی‌های کاشان ارتباطی به اصفهان ندارد.

وی ادامه داد: بر اساس آخرین اطلاعات رسیده به این مرکز تاکنون 18 نفر مضموم به تب کریمه‌کنگو در استان اصفهان شناخته شده‌اند که از این تعداد تنها یک نفر مبتلا به این بیماری شده بود که حال وی بهبود یافته است.

مدیر گروه مبارزه با بیماری‌های معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تصریح کرد: یک مسافر اراکی از اصفهان در حال گذر بود که در مسیر اصفهان بر اثر ابتلا به تب کریمه کنگو فوت کرد.

وی با بیان اینکه این فوتی بر اثر تب کریمه‌کنگو ارتباطی به اصفهان ندارد، افزود: یک نفر مبتلا به تب کریمه‌کنگو که از استان اصفهان به ثبت رسیده از شهرستان مبارکه است.

فدایی نبود با بیان اینکه نبود هیچ موردی از ابتلا و فوتی تب کریمه‌کنگو از اصفهان به دلیل بالا بودن سطح بهداشتی استان اصفهان نیست و ادامه داد: تضمین نمی‌کنیم که روند فعلی را در آینده داشته باشیم.

وی تاکید کرد: کشف کردن و نکردن بیماران مبتلا به تب کریمه‌کنگو در اصفهان نه افتخار است نه مشکل که اگر بتوانیم بیماران مبتلا را پیدا کنیم به هوشیاری سیستم بهداشت و درمان دانشگاه باز می‌گردد.

مدیر گروه مبارزه با بیماری‌های معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به اینکه به دلیل اینکه بیماری تب کریمه‌کنگو بیماری پیچیده‌ای است، بنابراین نمی‌توان گفت با بالا بردن سطح بهداشت در جامعه این بیماری قابل حذف است، افزود: سیستم بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان باید نسبت به وضعیت و روند موجود تب کریمه‌کنگو هوشیار باشد.

وی اضافه کرد: کشتارگاه‌های اصفهان نیاز به بهسازی دارد و لازم است که وضعیت بهداشتی آنها مورد بازنگری قرار گیرد.

انتهای پیام/غ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول