اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرمانداری سراوان

مبارزه با بیماری تب کریمه کنگو مستلزم اراده همگامی است

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرمانداری سراوان گفت: مبارزه با بیماری تب کریمه کنگو مستلزم عزم مردم به همراه اعمال نظارت‌های بیشتر در عرصه ورود دام‌های قاچاق از طریق مرز است.

مبارزه با بیماری تب کریمه کنگو مستلزم اراده همگامی است

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان سیدمنصور بزرگزاده امروز در جلسه بررسی مشکلات و ساماندهی و مبارزه با بیماری تب کنگو اظهار داشت: شهرستان سراوان با دارا بودن 384 کیلومتر مرز مشترک با کشور پاکستان است و بر ورود دام‌های قاچاق و کشتار آنها هیچگونه نظارت و کنترلی صورت نمی‌پذیرد و عدم قرنطینه اینگونه دام‌ها  مخاطرات ابتلا به بیماری خونریزی تب کریمه کنگو از طریق دام‌های وارداتی غیرمجاز و بدون قرنطینه را افزایش داده است.

وی افزود: در این راستا باید اطلاع‌رسانی دقیق به مردم از طریق رسانه‌ها و تریبون‌های نماز جمعه صورت پذیرد تا مردم آگاهی کامل داشته باشند و گوشت مورد نیاز خود را از محل‌های بهداشتی و کنترل شده تأمین تا خطر ابتلا به این بیماری را به حداقل برسانیم.

بزرگزاده تأکید داشت: با توجه به انجام کشتار در شهرستان و بسته‌بندی گوشت، باید نظارت و اعمال کنترل افرادی که در امر ذبح دخیل هستند صورت پذیرد تا نکات بهداشتی را رعایت کرده و مجهز به وسایل حفاظتی در هنگام کشتار باشند.

معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرمانداری سراوان افزود: باید قرنطینه دام‌ها را جدی بگیریم و ایجاد کلاس‌های توجیهی برای دامداران و کارگران آنان و حتی آموزش‌های چهره به چهره در روستاها و توزیع بروشورهای آموزشی از سوی دامپزشکی و شبکه بهداشت و درمان را مورد تأکید قرار داد.

وی خاطرنشان کرد: تشدید کنترل و برخورد با محموله‌هایی که بدون مجوز حمل دام اقدام به جابجایی دام زنده می‌کنند را از لحاظ  انتظامی خواستار شدند.

انتهای پیام/ع20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول