اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار اردبیل خبر داد

تصویب 59 طرح کشاورزی در کارگروه توسعه کشاورزی اردبیل

خبرگزاری فارس: فرماندار اردبیل گفت: 59 طرح کشاورزی با اعتبار یک میلیارد و 400 میلیون تومان به تصویب کارگروه توسعه بخش کشاورزی اردبیل رسید.

تصویب 59 طرح کشاورزی در کارگروه توسعه کشاورزی اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، یوسف اکبری صبح امروز در جلسه کار گروه توسعه بخش کشاورزی اردبیل اظهار داشت: توسعه صنعت کشاورزی گامی مهم در استقلال اقتصادی است و ثبات و پایداری آن خودکفایی ملی را سبب خواهد شد.

وی ضرورت توسعه صنعت کشاورزی را یادآور شد و خاطرنشان کرد: رونق بخشیدن به بخش کشاورزی زمینه‌ساز ایجاد اشتغال پایدار و سبب عمران و آبادانی مناطق روستایی است که در کنار آن تلاش در بهبود وضعیت زندگی مردم و مقابله جدی با پدیده مهاجرت به مناطق شهری را سبب خواهد شد.

فرماندار اردبیل رویکرد مثبت دولت نهم و دهم در زدودن غبار محرومیت از مناطق روستایی را جزء اولویت اجتناب‌ناپذیر مسئولان اعلام کرد و گفت: غالب مصارف کشاورزی و دامی در منظر تولیدات فعالان مناطق روستایی عمل‌آوری می‌شود و استمرار در استفاده از این تولیدات و پیشگیری از روند مهاجرت آنان به بخش‌های مختلف شهری نیازمند آن است تا صنعت کشاورزی و دامپروری ما در مناطق روستایی پشتیبانی فنی، اصولی و کارشناسی شده و از ظرفیت‌های شایسته و توانمند در افزایش راندمان تولیدات کشاورزی استفاده شود.

اکبری تسهیلات در نظر گرفته شده با برنامه‌ریزی‌های اصولی در بخش کشاورزی را یادآور شد و افزود: تخصیص اعتبار به شکل تسهیلات بانکی ارزان قیمت و باز پرداخت طولانی مدت آن به متقاضیان طرح‌های کشاورزی، دامپروری، پرورش ماهی و زنبور‌عسل می‌تواند دشت اردبیل را به عنوان قطب برجسته کشاورزی با ارتقای سطح و شاخص‌های کشاورزی برجسته کند.

این مسئول با اشاره به اینکه پیش از این 68 طرح با اعتبار بالغ بر 3 میلیارد تومان برای دریافت تسهیلات بانکی به موسسات مالی و اعتباری مرتبط معرفی شده‌اند، بیان داشت: کمیته ارزیابی توسعه بخش کشاورزی با بررسی‌های لازم نسبت به تصویب 59 طرح تولیدی و کشاورزی دیگر با اعتبار یک میلیارد و 400 میلیون تومان برای ارائه خدمات مالی اقدام کرده است.

فرماندار اردبیل رسالت مهم کارگروه بخش کشاورزی را برخورداری کشاورزان از مقدار اعتبار تخصیصی صندوق توسعه ملی با هدف توسعه کشاورزی در راستای ارتقای قابلیت‌های کشاورزی منطقه اعلام کرد و یادآور شد: تاکنون یک‌هزار و 652 طرح با عنوان ثبت نام مقدماتی در سایت دبیر‌خانه کارگروه به ثبت رسیده و 119 مورد آن عدم ‌واجد شرایط تشخیص داده شده است.

اکبری تصریح کرد: از این میزان طرح 583 طرح کشاورزی با بررسی‌های لازم کیفی و دقت در طرح‌های پیشنهادی و عملیات راست‌آزمایی موفق شدند نظر مثبت کارگروه را در برخورداری از تسهیلات مرتبط بانکی دریافت کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، وی در پایان سخنان خود اظهار داشت: ارائه‌کنندگان این طرح‌ها باید با مراجعه و پیگیری نتیجه طرح‌های پیشنهادی خود نسبت به استفاده از این فرصت اقدام کرده و با استفاده از تسهیلات 30 میلیون تومانی کشاورزی گام مثبتی را در راستای تعهد اشتغال در این بخش بردارند.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول