اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان:

انتفاضه از برکات روز جهانی قدس است

خبرگزاری فارس: رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان گفت: انتفاضه از آثار و برکات روز جهانی قدس بوده و مردمی و اسلامی بودن از ویژگی‌های برجسته قیام فلسطین مظلوم است.

انتفاضه از برکات روز جهانی قدس است

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حجت‌الاسلام مجتبی اشجری پیش از ظهر امروز در جلسه تمهید مقدمات برگزاری راهپیمایی روز جهانی قدس در گیلان اظهار کرد: آخرین جمعه ماه مبارک رمضان روز جهانی قدس نامگذاری شده و یادگار ماندگار معمار کبیر انقلاب اسلامی است.

وی ادامه داد: امام (ره) روز قدس را روز مقابله مستضعفان با مستکبران نامگذاری کردند و در جای دیگر روز قدس را روز رسول اکرم (ص) نام بردند.

اشجری به دستاوردهای بسیار اقدام امام (ره) مبنی بر نامگذاری روز جهانی قدس اشاره کرد و افزود: نگاه ویژه انقلاب اسلامی به جهان اسلام یکی از برکات روز جهانی قدس است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان با بیان اینکه دشمنان نظام و انقلاب تلاش می‌کردند انقلاب اسلامی را انقلاب ایرانی در برابر مسئله اسلامی قرار دهند، خاطرنشان کرد: جهان اسلام با اعلام روز جهانی قدس از طرف امام (ره) متوجه شده که نظام مقدس اسلامی در حمایت از موضوع فلسطین بسیار جدی است.

وی روز جهانی قدس را سبب وحدت جهان اسلام خواند و تصریح کرد: بی‌تردید روز جهانی قدس روز حمایت گسترده مردم از فلسطین است، فلسطینی که یک روز مسئله‌اش عربی بود، پس از پیروزی انقلاب اسلامی به محور وحدت جهان اسلام تبدیل شده است.

اشجری با اشاره به اینکه مسلمانان در روز جهانی قدس برائت خود را از رژیم صهیونیستی غاصب اعلام می‌کنند، ابراز کرد: معمار کبیر انقلاب اسلامی موضوع فلسطین را در صدر مسایل جهانی اعلام کردند و مسئله فلسطین از درون اسلام فراتر رفته و به کانون تحولات جهانی تبدیل شده است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان انتفاضه را از آثار و برکات روز جهانی قدس برشمرد و بیان کرد: مردمی و اسلامی بودن از ویژگی‌های برجسته قیام مردم مظلوم فلسطین است.

وی افزایش همگرایی و وحدت جهان اسلام، جهانی کردن همدردی با مردم فلسطین و نفرت از رژیم صهیونیستی، گسترش ناامنی در داخل رژیم صهیونیستی و ایجاد امید بین مردم فلسطین نسبت به آینده بهتر را از جمله برکات انتفاضه مردم فلسطین عنوان کرد.

به گفته اشجری، شاید یکی از اسرار فلسفه روزه این باشد که پروردگار متعال یک ماه مبارک امر می‌کند از وقت اذان صبح تا اذان مغرب گرسنگی و تشنگی را تحمل کنیم تا عاطفه‌های ما به جوشش درآمده و نسبت به همنوعان ضعیف خود همدردی کنیم.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان با تاکید براینکه امروز همدردی با مردم مظلوم فلسطین یک فریضه است، اذعان کرد: مردمی که در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان در کف خیابان‌ها حاضر می‌شوند و گام‌های استوار برمی‌دارند، این گام‌ها نشان از قبولی روزه‌ای است که در یک ماه مبارک داشتند و بشارت آن را در روز عید فطر می‌گیرند.

انتهای پیام/غ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول