اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نخستین شمشیرزن المپیکی ایران:

مردم فلسطین را به حضور در بازی‌های المپیک ترجیح دادم

خبرگزاری فارس: نخستین شمشیرزن المپیکی ایران گفت: شش سال پیش فرصت داشتم که در بازی‌های المپیک حاضر شوم ولی به خاطر عدم رویایی با شمشیرباز صهیونیستی از دور رقابت‌ها کنار کشیدم.

مردم فلسطین را به حضور در بازی‌های المپیک ترجیح دادم

به گزارش خبرگزاری فارس از سوادکوه، مراسم استقبال از نخستین نماینده ایران در شمشیربازی المپیک صبح امروز با حضور مردم و مسئولان در شهرستان سوادکوه برگزار شد.

مجتبی عابدینی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سوادکوه با بیان اینکه متولد سال 1363 است، گفت: 13 سال در رشته شمشیربازی فعالیت می‌کنم و 11 سال نیز عضو تیم ملی هستم.

نخستین نماینده ایران در شمشیربازی المپیک با اشاره به چگونگی حضور در المپیک افزود: برای کسب مدال به المپیک لندن خواهم رفت.

وی به تعداد مدال‌های کسب شده خود اشاره کرد و گفت: 16 مدال را در طول فعالیت ورزشی کسب کرده‌ام که چهار مدال طلا، سه مدال نقره و 9 مدال برنز بوده است.

عابدینی به مسابقات کسب سهمیه المپیک لندن اشاره کرد و گفت: این مسابقات در شهر واکایامای ژاپن و با حضور 18 کشور برتر آسیایی و اقیانوسیه برگزار شد.

وی با بیان اینکه مسابقات انتخابی سهمیه 2012 لندن در دوم اردیبهشت و در دو روز برگزار شد، گفت: در این مسابقات با هشت شمشیرباز از کشورهای قزاقستان، فیلیپین، قطر، عراق، قزاقستان، چین تایپه و ژاپن مسابقه دادم که موفق به کسب طلا با اسلحه سابر شدم.

وی یادآور شد: شش سال پیش نیز به دلیل عدم مبارزه با ورزشکار رژیم صهیونیستی از دور رقابت‌های انتخابی المپیک کنار کشیدم و همراهی با مردم فلسطین را به حضور در بازی‌های المپیک ترجیح دادم.

عابدینی که اولین مدال طلای خود را در سال 1379 در مسابقات آسیایی نوجوانان کسب کرده بود، گفت: با تجدید قوا و انگیزه قوی‌تر و برای کسب مدال به المپیک لندن خواهم رفت.

وی با بیان اینکه شمشیربازی را زیر نظر استاد صفت‌کار آغاز کردم و آموختم، تصریح کرد: با سعی و تلاش در مسابقات مختلف شرکت کردم و با کسب تجربه و افزایش توان فنی به کسب افتخار ملی رسیدم.

عابدینی با اشاره به اینکه اگر در زادگاهم سالن شمشیربازی دائر شود، تجربیاتم را در اختیار سوادکوهی‌ها قرار خواهم داد، گفت: زمینه‌ها و ظرفیت‌ها در این منطقه وجود دارد و با اختصاص امکانات می‌توان به موفقیت‌های مختلف دست یافت.

انتهای پیام/ع10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول