اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر امور فرهنگی میراث کرمان خبر داد

اعلام ممنوعیت تبلیغات محیطی تورهای خارجی

خبرگزاری فارس: مدیر امور فرهنگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان از اعلام ممنوعیت تبلیغات محیطی تورهای گردشگری خارجی خبر داد.

اعلام ممنوعیت تبلیغات محیطی تورهای خارجی

محمدمهدی افضلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: انجام هرگونه تبلیغات در حوزه گردشگری بدون هماهنگی با اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ممنوع است.

وی همچنین از ممنوعیت انجام هرگونه تبلیغات محیطی برای تورهای گردشگری خارجی خبر داد و تصریح کرد: تبلیغات محیطی سفرهای مذهبی شامل این دستورالعمل نیست.

افضلی اذعان داشت: دستورالعمل ممنوعیت تبلیغات گردشگری بدون هماهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به زودی به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، شرکت‌های تبلیغاتی و فعال در زمینه تبلیغات محیطی ارسال می‌شود.

این مسئول با اشاره به اینکه دستورالعمل ممنوعیت انجام تبلیغات تورهای خارجی از طریق تبلیغات محیطی ابلاغ شده است، عنوان کرد: این دستورالعمل برای ساماندهی تبلیغات در حوزه‌های مختلف میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اجرا می‌شود.

افضلی افزود: یکی از سیاست‌های مهم دولت توسعه گردشگری داخلی و حمایت از تولید ملی و کار و سرمایه ایرانی است و ممنوعیت انجام تبلیغات تورهای خارجی با هدف توسعه گردشگری داخلی و رونق تولیدات صنایع دستی بومی و محلی انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: طی سال‌های گذشته با انجام موج تبلیغات گسترده و نامطلوب بسیاری از گردشگران ایرانی به سمت کشورهای مختلف ترغیب شدند که این امر موجب خروج سرمایه از کشور و از بین رفتن تولیدات صنایع‌دستی شده است.

افضلی ابراز امیدواری کرد: با ممنوعیت تبلیغ تورهای خارجی و همچنین تبلیغ گردشگری داخلی شاهد رشد گردشگری داخلی و ترغیب بیشتر مردم به سفرهای درون کشوری و توسعه تولیدات بومی و محلی باشیم.

وی با بیان اینکه یکی از سیاست‌های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ترغیب هم‌وطنان به انجام سفرهای داخلی است، ابراز داشت: بخشی از این سیاست طی سال‌های گذشته محقق شده است.

افضلی اذعان داشت: ایران دارای ظرفیت‌های تاریخی، فرهنگی و گردشگری کم‌نظیری است که بسیاری از مردم ما هنوز با این توانمندی‌ها آشنا نیستند.

انتهای پیام/ب20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول