اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرمربی سابق تیم ملی کشتی فرنگی عراق:

کسب 2 مدال طلا در کشتی فرنگی المپیک کار بزرگی است

خبرگزاری فارس: سرمربی سابق تیم ملی کشتی فرنگی عراق گفت: کسب دو مدال طلا در کشتی فرنگی المپیک کار بسیار بزرگی است که می‌تواند از سوی کشتی‌گیران ایرانی رقم بخورد.

کسب 2 مدال طلا در کشتی فرنگی المپیک کار بزرگی است

سعید شیرزاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی فارس در آمل درباره کاروان تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان که این ماه باید در میادین المپیک 2012 لندن حاضر شود، بیان داشت: ورزش کشتی چه در آزاد و چه در فرنگی با رشد و پیشرفت زیادی همراه بوده که روز به روز بر این پیشرفت افزوده می‌شود.

وی افزود: هم‌اکنون رشته کشتی کشورمان در بین دیگر کشورهای دنیا حرف‌های زیادی برای گفتن دارد که این ادعا در رقابت‌های بین‌المللی و جهانی مشهود است.

شیرزاد با اعلام اینکه شهرستان آمل نیز یکی از قطب‌های کشتی فرنگی است، بیان داشت: قاسم رضایی و محسن حاجی‌پور که از شاگردانم بودند در میدان‌های مختلف جهانی و بین‌المللی توانستند صاحب مدال‌های رنگارنگی شوند و برای کشورمان افتخارآفرین باشند.

این پیشکسوت کشتی فرنگی مازندران که حدود یک سال و نیم سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی کشور عراق بود، با اشاره به وضعیت تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان اعزامی به رقابت‌های المپیک 2012 لندن تصریح کرد: در وزن 55 کیلوگرم حمید سوریان با در اختیار داشتن مدال‌های متعدد جهانی و المپیک از عجایب این دوره از رقابت‌های بزرگ است، اگر بخت با ما یار باشد امید زیادی برای کسب سکو داریم.

وی ادامه داد: همچنین در وزن 60 کیلوگرم نیز امید نوروزی درخشش خوبی داشته، در مسابقات جهانی به مدال طلا دست یافت، ولی باید در مسابقات المپیک تلاش‌ها مضاعف شود؛ زیرا هیچ چیز در این دوره از رقابت‌های سخت و حساس مشخص نیست.

شیرزاد با بیان اینکه در وزن 66 کیلوگرم نیز سعید عبدولی از کشتی‌گیران لایق خوزستانی کشورمان است که اگر مشکل وزنی نداشته باشد احتمال مدال‌آوری این کشتی‌گیر لایق کشورمان بسیار زیاد است.

وی بیان داشت: در وزن 74 کیلوگرم نماینده‌ای نداشته و نتوانستیم کسب سهمیه کنیم، ولی در وزن 84 کیلوگرم نیز با وجود حبیب‌الله اخلاقی از کشتی‌گیر قدرتمند و با استقامتی سود می‌بریم که احتمال کسب مدال نیز توسط او زیاد است.

این مربی کشتی با اشاره به اینکه قاسم رضایی دلیرمرد آملی فرنگی کشورمان که دومین حضور خود در المپیک را تجربه می‌کند یکی از برترین‌های دنیا محسوب می‌شود، گفت: این کشتی‌گیر در وزن 96 کیلوگرم به روی تشک می‌رود، رضایی از شاگردانم بوده که می‌تواند با کسب مدالی خوش‌رنگ به کشورمان بازگردد.

شیرزاد در بیان آخرین وزن کشتی فرنگی کشورمان اعزامی به رقابت‌های المپیک 2012 لندن اذعان داشت: بشیر باباجان‌زاده دیگر مازندرانی دلیرکشتی کشورمان است که در 120 کیلوگرم حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و می‌تواند حتی به مدال طلای این رقابت‌ها نیز دست پیدا کند.

وی در مجموع وضعیت تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان را مطلوب ارزیابی کرد و متذکر شد: امیدواریم کشتی‌گیران ایرانی از این رقابت سخت و نفس‌گیر با سربلندی خارج شوند.

انتهای پیام/ن20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول