اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پیرامون زندگی حضرت زهرا (س)

انیمیشن 120 قسمتی « طوبی» در حال تولید است

خبرگزاری فارس: مدیر پروژه« طوبی» گفت: نرم‌افزار «طوبی» شامل 120 انیمیشن کوتاه پیرامون زندگی حضرت زهرا (س) در مرکز تحقیقات رایانه‌ای اصفهان در حال تولید است.

انیمیشن 120 قسمتی « طوبی» در حال تولید است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، سید مجتبی نواب ظهر امروز در نشست مطبوعاتی مرکز تحقیقات رایانه‌ای حوزه علمیه اصفهان با موضوع راه‌اندازی شبکه تلویزیونی و تولید فیلم در این مرکز با بیان اینکه امام زمان (ع) حضرت زهرا (س) را الگوی خود دانسته‌اند، اظهار کرد: در انیمیشن « طوبی» به زندگی حضرت زهرا (س) به عنوان اسطوره‌ای واقعی از پیش از تولد تا پایان زندگی ایشان پرداخته شده است.

وی با اشاره به اینکه این مجموعه به صورت دو بعدی در حال تولید است، افزود: در راه  معرفی این الگو به نسل جدید کتاب‌های قوی زیاد داشتیم اما در بخش رسانه‌ای تاکنون اثری شاخص تولید نشده بود که این دغدغه ما را بر آن داشت به تولید چنین نرم‌افزاری اقدام کنیم.

مدیر پروژه« طوبی» درباره منابع مورد استفاده در تولید این نرم‌افزار تصریح کرد: نرم‌افزاری با نام شاخه طوبی درباره حضرت زهرا (س) پیش از این توسط این مرکز تولید شده بود و کتابی نیز با همین عنوان به چاپ رسانده بودیم.

وی ادامه داد: برای تولید این نرم‌افزار علاوه بر استفاده از این کتاب و نرم‌افزار شاخه طوبی پژوهش‌های جدیدی نیز انجام شده است و از میان 2900 صفحه متن پس از پالایش 711 انتخاب شده است و این مجموعه در نهایت 10 در  موضوع طبقه‌بندی شده است.

نواب تاکید کرد: فیلمنامه این انیمیشن‌ها آماده شده و در حال ویرایش نهایی است و تا چند ماه آینده به گروه پویانمایی برای تولید عرضه می‌شود.

وی درباره عوامل این پویانمایی گفت: کارگردانی این انیمیشن را پدر پویانمایی ایران ابوالقاسم نظرپور بر عهده دارد و خانم‌ها سلیمانی، قنادیان، مولایی، مستأجران، صدری، عکاف، ناجی، چاوشی، قناعت و مطیع انیماتورهای این مجموعه هستند.

وی ادامه داد: همچنین مهدی ساغری و محمد بصیری گروه تحقیق این مجموعه هستند و نویسندگان این مجموعه را  مهدی نعیم‌زاده و خانم‌ها جمشیدیان، ریاحی، میریان تاک‌شهر بر عهده داشته‌اند.

انتهای پیام/آ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول