اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون ستاد اقامه نماز کشور:

ضعف جدی در فعالیت‌های انیمیشن در حوزه دینی وجود دارد

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی ستاد اقامه نماز کشور با بیان اینکه در ارتباط با بحث انیمیشن در زمینه‌های مختلف دینی ضعف جدی داریم، گفت: برای کارهای فرهنگی باید هزینه‌های میلیونی کرد تا اثر میلیونی نیز منتج شود.

ضعف جدی در فعالیت‌های انیمیشن در حوزه دینی وجود دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، محمد عبداللهی ظهر امروز در همایش دبیران شورای فرهنگی و اقامه نماز در همدان با بیان اینکه فعالیت‌هایی که در زمینه نماز انجام می‌شود، مهمترین فعالیت‌های فرهنگی در نظام عالم است، افزود: اگر نماز عالی‌ترین، با ارزش‌ترین و نیکوترین پدیده عالم هستی است پس فعالیت‌های نماز نیز جزو بهترین فعالیت‌های فرهنگی محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد: اگر بپذیریم که فرهنگ روح حاکم بر همه حوزه‌هاست، شاه‌بیت غزل فعالیت‌های فرهنگی نماز است و همه فضائل در نماز جمع است چرا که رهبری نیز بر اساس مبنای دینی، به این امر تأکید دارند.

معاون فرهنگی ستاد اقامه نماز کشور با اشاره به اینکه حرکت‌ و گام‌های شوق‌آفرینی در زمینه نماز در کشور برداشته شده است، گفت: این حرکت‌ها حاصل مشارکت جمعی همه دستگاه‌ها و نهادهای فرهنگی این کشور است.

وی اضافه کرد: 25 گام مؤثر در توسعه و ترویج نماز به ویژه در بخش سخت‌افزاری و زیرساخت‌های آن برداشته شده که کم نیست، هر چند تا حد مطلوب فاصله زیادی وجود دارد.

عبداللهی بیان داشت: اگر کار فرهنگی هر سازمانی منجر به تغییر نشود، کاری انجام نداده‌ایم و فعالیت‌های ما نباید منوط به اقدامات باشد بلکه اقدامات باید معطوف به نتیجه باشد.

وی با بیان اینکه 680 شورای اقامه نماز در کشور فعال است، افزود: در 30 سال گذشته افراد کمی در زمینه نماز کار می‌کردند اما اکنون بیش از 800 نمازخانه و مسجد بین راهی ساخته شده است.

 

*وجود 2 هزار عنوان کتاب با موضوع نماز در کشور

معاون فرهنگی ستاد اقامه نماز کشور از وجود 2 هزار عنوان کتاب با موضوع نماز در سطح کشور خبر داد و افزود: این کتاب‌ها در بخش‌های ناشران دولتی و خصوصی و در گروه‌های مختلف به رشته تحریر درآمده و این اقدام مؤثری است.

وی با اشاره به اینکه برخی از کارهای فرهنگی در حوزه نماز زیر نظر ستاد اقامه نماز انجام نمی‌شود، گفت: ستاد اقامه نماز برای سیاست‌‌گذاری و برنامه‌ریزی کلان نماز کشور فعالیت می‌کند و برنامه‌ها را دستگاه‌های دولتی و نهادهای فرهنگی دنبال می‌کنند.

عبداللهی از ایجاد مرکز تخصصی و پژوهشی نماز در قم خبر داد و افزود: این مرکز می‌تواند به طور محتوایی به بحث نماز بپردازد تا به طور دقیق به امر مهم نماز پرداخته شود.

وی اضافه کرد: زیرساخت‌ها و بدنه نظام اداری کشور باید پیوست فرهنگی داشته باشد چرا که اگر این گونه نباشد، فرقی با سایر کشورهای غربی نداریم.

معاون فرهنگی ستاد اقامه نماز کشور بر لزوم کارکردهای نماز در خانواده‌ها و دختران تأکید کرد و یادآور شد: امروزه خانواده‌ها در امر نماز در اولویت قرار دارند و باید در بسترهای اردویی، دانش‌آموزان و خانواده‌ها را همراهی کرد.

وی از آمادگی ستاد اقامه نماز در اعزام کارشناس به مناطق مختلف خبر داد و گفت: ستاد اقامه نماز آمادگی دارد که هر آنچه در کشور گفتمان دینی برگزار می‌شود، کارشناس خود را اعزام کرده و حق‌الزحمه آن را پرداخت کند، فقط دستگاه‌های مربوط فضا را فراهم کنند.

عبداللهی با تأکید بر اینکه نباید خانواده‌ها را رها کرد، اظهار کرد: امروز دیگر دوران برگزاری مسابقات سطحی به عنوان یک کار فرهنگی به سر آمده و باید به دنبال ایجاد کارهای عمق‌بخشی باشیم.

وی با بیان اینکه امروز در ارتباط با بحث انیمیشن در زمینه‌های مختلف دینی ضعف جدی داریم، افزود: برای کارهای فرهنگی باید هزینه‌های میلیونی کرد تا اثر میلیونی نیز منتج شود و در این راستا سازمان‌ها از کارهایی با اثر زیر میلیونی بپرهیزند.

معاون فرهنگی ستاد اقامه نماز کشور با تأکید بر ایجاد وبلاگ در هر ستاد اقامه نماز شهرستانی اظهار داشت: امروز همه باید برای ترویج و اشاعه فرهنگ نماز به فضای مجازی ورود داشته باشند به طوری که باید از همان جایی که از دشمنان ضربه می‌خوریم، به دشمنان سنگ بزنیم.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول