اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پس از سال‌ها تحقیق

فیلم‌نامه اولیه انیمیشن کوروش کبیر آماده اجرا شد

خبرگزاری فارس: نویسنده فیلم‌نامه پویانمایی کوروش کبیر از آماده شدن فیلم‌نامه اولیه این انیمیشن پس از سال‌ها تحقیق و استفاده از منابع گوناگون خبر داد.

فیلم‌نامه اولیه انیمیشن کوروش کبیر آماده اجرا شد

علی عزیزی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: پویانمایی کوروش کبیر از دوران آشور بانی‌پال و حمله او به شوش آغاز می‌شود که 123 سال پیش از تولد کوروش کبیر و 21 سال پیش از دوران بخت‌النصر امپراتور بابل که بیت‌المقدس را ویران کرد، روی داده است.

وی درباره فیلم‌نامه اولیه این انیمیشن تصریح کرد: مطابق فیلم‌نامه اولیه ماندانا (مادر کوروش بزرگ) از سوی پدرش فراخوانده شده است تا به سبب خوابی که درباره سرنگونی حکومتش توسط نوه‌اش دیده، کوروش را پس از به دنیا آمدن به قتل برساند.

این نویسنده و کارگردان انیمیشن افزود: ماندانا در مسیر این مسافرت اجباری با یک پیرمرد و نوه‌اش رو به رو می‌شود که پدر و مادر کودک در سیلی جانشان را از دست داده‌اند.

وی درباره ادامه داستان گفت: سپس ماندانا پیکی به انشان (پارسه) می‌فرستد تا از کمبوجیه بخواهد به اوضاع مردم این سرزمین رسیدگی کنند.

عزیزی با بیان اینکه این برای نخستین بار در کشور است که پویانمایی کوروش در اصفهان ساخته می‌شود، اظهار کرد: مدت چهار تا پنج سال برای نگارش این فیلم‌نامه تحقیق کردیم و با توجه به اینکه مطابق کتاب‌های اسلامی مانند تفسیر علامه طباطبایی کوروش کبیر همان ذوالقرنین یاد شده در قرآن بوده است به عنوان نخستین منبع از قرآن استفاده کرده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه وجوه مشترک ادیان درباره ذوالقرنین را در طرح اولیه فیلم‌نامه در نظر گرفته‌ایم، تأکید کرد: نظرهای مختلف درباره کوروش وجود دارد، به گونه‌ای که در برخی روایات نامعتبر وی را فردی آدمکش و وحشی معرفی کرده‌اند و این در حالی است که بنابر اغلب منابع وی فردی مهربان، خیرخواه و عادل بوده است.

طراح فیلم‌نامه انیمیشن «کوروش کبیر» تصریح کرد: در روایات داریم که وی پس از فتح بابل نخستین کاری که انجام داد این بود که اسرا را به زادگاهشان بر‌گرداند و ویرانه‌های بیت‌المقدس و کاخ سلیمان را بازسازی کرد.

وی ادامه داد: هم‌چنین وی ادیان مختلف را در عمل به دینشان آزاد گذاشت که این موضوع از جمله ارکان دین اسلام نیز هست.

عزیزی با بیان اینکه کوروش شخصیتی مهربان داشته است، گفت: ذوالقرنین پیامبر بوده و در روایات آمده که وی در نقطه‌ای از جهان با انسان‌هایی وحشی رو به‌ رو می‌شود.

وی اضافه کرد: برخورد وی با این افراد به این صورت بوده که به آنها هشدار می‌دهد که اگر از راه خود روی گردان شدند آنها را می‌بخشد.

طراح فیلم‌نامه انیمیشن کوروش افزود: طریقه نگارش فیلم‌نامه به گونه‌ای است که دیالوگ‌های آن فارسی روان است و هیچ واژه عربی یا وام گرفته از ملل دیگر در آن وجود ندارد.

وی افزود: هم‌زمان با نگارش فیلم‌نامه کار طراحی کاراکترها و شخصیت‌ها نیز مطابق فیلم‌نامه اولیه کوروش کبیر آغاز شده است و در تعاملات مختلف با دوستان به این نتیجه رسیدیم که کار به شکل سینمایی طراحی شود تا قابلیت پخش جهانی داشته باشد.

عزیزی با بیان اینکه در بحث حرکت و مدل‌سازی به قدری کاراکترها قوی طراحی شده‌اند که با انیمیشن‌های قوی در دنیا رقابت می‌کند، تاکید کرد: در ساخت این انیمیشن از موشن کپچر استفاده شده که این نرم‌افزار به افراد متصل می‌شود و هر حرکتی فرد انجام دهد بر روی محیط سه بعدی اجرا می‌شود و حرکات مو، بدن و لباس وی حالتی طبیعی می‌یابد.

وی ادامه داد: این نرم‌افزار توسط خود گروه با دوربینی ساده طراحی شده است و در نوع خود به نسبت موشن کپچرهای بازار قوی‌تر است و حرکت چهره را نیز دربر می‌گیرد.

طراح فیلم‌نامه انیمیشن کوروش درباره عملکرد این نرم‌افزار در شبیه‌سازی حرف زدن گفت: زمانی که فرد به صورت فارسی دیالوگ می‌گوید به کمک این نرم‌افزار ثبت شده و حرف زدن شخصیت انیمیشنی حالتی طبیعی پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه از اساتید دانشگاه هنر اصفهان نیز برای ساخت این بخش‌های انیمیشن استفاده می‌شود، ابراز داشت: در ساخت این انیمیشن استانداردهای جهانی لحاظ شده تا در سراسر دنیا قابل پخش باشد، چرا که شخصیت کوروش مربوط به همه بشریت است و تنها متعلق به ایرانیان نیست و در واقع وی شخصیتی جهانی است.

انتهای پیام/س10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول