اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای نخستین بار در کشور صورت می‌گیرد

اجرای طرح زمین‌گرمایی در بخش خلجستان

خبرگزاری فارس: بخشدار خلجستان از اجرای طرح زمین‌گرمایی برای نخستین بار در کشور در بخش خلجستان خبر داد و گفت: در این طرح، گرمای مورد نیاز اهالی روستاها از زمین گرفته می‌شود.

اجرای طرح زمین‌گرمایی در بخش خلجستان

غلامرضا رحیمی در حاشیه آغاز عملیات اجرایی سد روستای کهندان در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به اینکه در دو سفر استاندار سابق قم به بخش خلجستان 20 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شد اظهار کرد: حدود 2 میلیارد و 500 میلیون تومان برای عمران و آبادانی روستای کهندان تخصیص داده شده است. 

وی با تاکید بر اینکه مشکلات بسیاری از بخش خلجستان در دولت نهم و دهم حل شده است تصریح کرد: ایجاد زیرساخت‌هایی همچون برق، آسفالت و اجرای طرح‌های عمرانی و ‌هادی از فعالیت‌های خوب دولت در این بخش بوده است.

بخشدار خلجستان با اشاره به اینکه مهم‌ترین مشکل اهالی دهستان قاهان نبود گاز است اضافه کرد: برای گازرسانی به این منطقه مطالعاتی صورت گرفت که طبق آن 30 میلیارد تومان برآورد هزینه شد.

رحیمی با تاکید بر اینکه تامین این هزینه بسیار سخت بود خاطر نشان کرد: دولت اجرای طرح زمین‌گرمایی را ارائه کرد که اکنون این طرح برای نخستین بار در کشور به صورت آزمایشی در روستای جیمیزقان از توابع بخش خلجستان اجرا می‌شود.

وی تصریح کرد: اگر عملکرد طرح زمین‌گرمایی در این روستا مثبت باشد، این طرح در تمام روستاهای دهستان قاهان اجرا خواهد شد و از این طریق مشکل گازرسانی رفع خواهد شد.

بخشدار خلجستان با اشاره به اینکه حمله حیوانات وحشی به مزارع روستا کهندان را به اطلاع مسئولان محیط زیست استان رسانده‌ایم اضافه کرد: این موضوع هر چه سریع‌تر با تصمیم محیط زیست استان برطرف می‌شود.

رحیمی با تاکید بر اینکه روستا کهندان مشکل کمبود آب دارد خاطر نشان کرد: طی تماسی که با مدیر عامل آبفار استان صورت گرفت مقرر شد طی 10 روز آینده چاه جدیدی در منطقه حفر شده و مشکل تامین آب آشامیدنی این روستا برطرف شود.  

وی با اشاره به بدقولی مسئولان در مورد سالن رو باز روستای کهندان گفت: مسئولان در سفرهای قبلی به جوانان این روستا قول داده بودند سالن ورزشی روستا را سرپوشیده کنند اما تاکنون به قول خود وفا نکرده‌اند و مسئولیت اجرای این طرح با اداره کل ورزش و جوانان استان است.   

بخشدار خلجستان خاطر نشان کرد: آغاز عملیات اجرایی و ایجاد سد در روستای کهندان موجب پیشرفت و آبادانی این روستا خواهد شد و از وقوع سیلاب‌ها جلوگیری خواهد کرد.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول