اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج:

امکان برخورد قاطع با پدیده زیرمیزی پزشکان وجود ندارد

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: امکان برخورد قاطع با پدیده زیرمیزی پزشکان وجود ندارد.

امکان برخورد قاطع با پدیده زیرمیزی پزشکان وجود ندارد

سید حسام‌الدین نبوی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج در واکنش به برخی اظهارنظرهای اعضای شورای اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد در مورد هزینه‌های زیرمیزی پزشکان در این استان گفت: هیچکس به این موضوع راضی نیست و همه ما نگران باب شدن چنین رویه‌ای هستیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج اظهار کرد: این یک واقعیت است که دولت باید تعرفه‌های پزشکی را واقعی کند تا جلوی چنین پدیده‌ای گرفته شود در غیر اینصورت نباید به رفع آن امید داشت.

وی با اشاره به نقش مردم در جلوگیری از گرفتن زیرمیزی از سوی پزشکان بیان کرد: مردم معمولا در این مورد شکایتی نمی‌کنند و از وضع موجود راضی هستند.

نبوی‌زاده تاکید کرد: با این وضعیت ما مأمور نمی‌فرستیم که کدام پزشک زیرمیزی می‌گیرد و کدام یک نمی‌گیرد ولی در مواردی که بیمار از اخذ زیرمیزی توسط پزشک شکایت کند با قاطعیت برخورد می‌کنیم.

قائم مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: برخورد با پزشکان در این مورد موجب کوچ متخصصین از این استان می‌شود که به همین لحاظ راه برخورد با زیرمیزی پزشکان واقعی کردن تعرفه‌های درمانی است نه برخورد با پزشکان.

وی بیان کرد: رفتن متخصص‌ها از این استان هزینه‌های زیادی از جمله ایاب و ذهاب را بر مردم تحمیل می‌کند و دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در مورد زیرمیزی پزشکان راهی جز مماشات ندارد.

نبوی‌زاده تاکید کرد: در صورتی که یک بیمار از پزشکی شکایت کند که از او هزینه‌ای اضافه گرفته شده است، دانشگاه با جدیت به موضوع وارد شده و پول اخذ شده از بیمار را به وی برمی‌گرداند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج خاطرنشان کرد: در مورد زیرمیزی گرفتن پزشکان از بیماران هم‌ اینک پرونده‌های زیادی داریم که در حال بررسی و پیگیری هستند.

وی اظهار امیدواری کرد با اجرایی شدن طرح پزشک خانواده تا حد زیادی جلوی زیرمیزی‌ها گرفته شود.

به گزارش فارس، پیش از این رئیس شورای اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد گفته بود که هزینه‌های زیرمیزی پزشکان کمر مردم را شکسته و فشارهای زیادی را به آنان وارد کرده است که باید متولیان راهکاری برای این معضل پیدا کنند.

انتهای پیام/آ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول