اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار بجنورد:

نیروی مازاد آفت شهرداری‌هاست / هیچ نیرویی در شهرداری بیکار نشده است

خبرگزاری فارس: شهردار بجنورد نیروی مازاد در این مجموعه را آفت شهرداری دانست و گفت: با این وجود هیچ نیرویی در شهرداری بیکار نشده است.

نیروی مازاد آفت شهرداری‌هاست / هیچ نیرویی در شهرداری بیکار نشده است

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، کیوان دژهوت بعد از ظهر امروز در نشست با اعضای شورای اسلامی بجنورد اظهار کرد: ماهی که گذشت ایام سختی برای شهرداری بود زیرا موضوع ساماندهی نیروی انسانی را در شهرداری داشتیم که در گذشته به این مرکز خدمات‌رسان تحمیل شده بود.

وی با تاکید بر اینکه هیچ نیرویی از سال 88 به بعد در شهرداری جذب نشده است، افزود: نیروهای قراردادی نیز بر اساس طرح ساماندهی شهرداری با پیمانکاران و راهبران شهرداری طرف قرارداد بوده و ما هیچگونه بیکاری نداشتیم مگر آنکه بازنشسته شده و یا خودشان علاقه‌مند به ادامه فعالیت نبودند.

دژهوت یادآور شد: شهرداری باید بر اساس اصل 44 از یک دستگاه خدماتی به یک دستگاه کیفی تبدیل شود تا این مجموعه هرچه چابک‌تر انتظارات شهروندان را در مورد مأموریت‌های آن برآورده کند.

وی با بیان اینکه نیروی مازاد در شهرداری بجنورد به عنوان یک معضل هزینه‌های زیادی را به شهرداری تحمیل کرده است، گفت:‌ صرفاً در سال گذشته بخش زیادی از درآمدهای شهرداری صرف پرداخت حقوق کارکنان شده است.

شهردار بجنورد صرفه‌جویی و پرهیز از هزینه‌های زائد را از رویکردهای شهرداری برشمرد و افزود: صرفا اخیرا از محل ساماندهی نیروی انسانی و محدود‌کردن اضافه‌کارها یک میلیارد و 300 میلیون ریال صرفه‌جویی شده است.

وی خاطرنشان کرد: به مردم قول می‌دهیم که در ساماندهی نیروی انسانی در شهرداری هیچ فردی را بیکار نگذاریم.

دژهوت همچنین با اشاره به برخی تغییر و تحولات در سازمان اتوبوسرانی گفت: نحوه مدیریت در این سازمان سبب شده بود تا برخی هزینه‌ها به صورت مستقیم یا غیرمستقیم به شهرداری وارد شود.

شهردار بجنورد تصریح کرد: بعضاً کارکنان اتوبوسرانی حقوق پایه یک را می‌گرفتند و از پشت فرمان به پشت میز گذاشته و وارد این سازمان شده بودند، از این رو در این زمینه با رویکرد صرفه و صلاح تدبیر به عمل آمد.

وی تاکید کرد: بحث صرفه‌جویی در هزینه‌های جاری در شهرداری بجنورد تداوم داشته و مدیریت شهری در این زمینه کوتاه نخواهد آمد.

شهردار بجنورد همچنین تکمیل ساختمان شماره دو شهرداری بجنورد را یکی از مهم‌ترین برنامه‌های شهرداری در راستای تأمین فضای مورد نیاز برای کارکنان شهرداری و جلوگیری از تحمیل هزینه‌های کرایه ساختمان عنوان کرد.

وی بر مشارکت شهروندان برای پیشبرد برنامه‌های شهرداری به ویژه فرهنگ‌سازی تاکید کرد و گفت: برخی ضعف‌ها در مناطقی از شهر وجود داشته که ناشی از ضعف‌های فرهنگی بوده از این رو نیاز به مشارکت هرچه بیشتر شهروندان برای داشتن شهری سالم و پاکیزه داریم.

دژهوت با بیان اینکه همه روزه جمع‌آوری زباله توسط بخش خصوصی از شهر صورت می‌گیرد، افزود: خوشبختانه کمترین مشکل را در این بخش داشته و بجنورد از حیث جمع‌آوری زباله‌های شهروندان نسبت به بسیاری از شهرها وضعیت خوبی را دارد.

وی با اشاره به اینکه لکه‌گیری شهر نیز تمام شده است، گفت: آسفالت برخی از معابر آسیب دیده از برف سال گذشته نیز در حال انجام است.

شهردار بجنورد اظهار کرد: حقوق تمام کارکنان شهرداری در زمان مدیریت اینجانب پرداخت شده و هیچگونه عقب افتادگی وجود ندارد و اگر هم در بخش‌هایی حقوق‌های عقب افتاده‌ای وجود داشته مربوط به زمان مدیریت شهردار نیست.

وی افزود: البته تمام تلاش خود را به کار بسته تا حقوق‌های عقب افتاده مربوط به سنوات گذشته کارکنان به ویژه نیروهای قراردادی تهیه و با اولویت پرداخت شود.

دژهوت فعالیت کمیسیون ماده 77 را هم برشمرد و گفت: در این کمیسیون بدهی ادارات مخابرات و برق مشخص شده و آنان ملزم به پرداخت بدهی‌های خود شده‌اند.

انتهای پیام/آ10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول