اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای ایلام:

3 رشته جدید مهارت‌آموزی به آموزش فنی و حرفه‌ای افزوده می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان ایلام گفت: از ابتدای مهر ماه امسال سه رشته جدید مهارت‌‌آموزی به آموزش فنی و حرفه‌ای افزوده می‌شود.

3 رشته جدید مهارت‌آموزی به آموزش فنی و حرفه‌ای افزوده می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، همایون مرادنژادی ظهر امروز در نشست با خبرنگاران مطبوعات و رسانه‌های استان ایلام اظهار داشت: این رشته‌ها شامل برق صنعتی، تکنولوژی طراحی دوخت و نصب و تعمیر آسانسور است.

وی ادامه داد: علاقه‌مندان و کارآموزان ساخت برای شرکت در دوره‌های آموزشی این کلاس‌ها به مراکز فنی و حرفه‌ای سراسر استان ایلام مراجعه کنند.

این مسئول همچنین به راه‌اندازی 89 کارگاه آموزشی در استان ایلام اشاره کرد و افزود: تمام تجهیزات و امکانات این کارگاه‌ها برای آموزش مهارت فنی و حرفه‌ای کارآموزان فراهم شده است.

مرادنژادی تصریح کرد: 7 هزار میلیارد ریال برای تجهیز و نوسازی کارگاه‌های فنی و حرفه‌ای در استان ایلام هزینه شده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان ایلام گفت: این دستگاه آموزشی با تجهیز کارگاه‌های خود در ارائه خدمات آموزشی در حوزه مهارت از هیچ کوششی دریغ نمی‌ورزد.

وی ادامه داد: یکی از اقدامات انجام شده این دستگاه در واقع آسیب‌شناسی وضعیت اشتغال استان بوده و در واقع کارگاه‌های استان ایلام متناسب با نیاز بازار کار استان تجهیز شده‌اند.

این مسئول اضافه کرد: مطبوعات استان ایلام می‌توانند با همکاری خود این اداره را در پیشبرد اهداف عالیه خود یاری دهند و بدون همکاری مطبوعات و رسانه این امر محقق نشدنی است.

مرادنژادی تصریح کرد: جهت‌گیری خانواده‌ها باید نسبت به بحث آموزش جوانان و اشتغال آنان باید تغییر یابد تا در این راستا موفقیت‌هایی حاصل شود. 

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان ایلام گفت: این دستگاه موضوع ارائه آموزش‌های رسمی را از سال گذشته در دستور کار خود قرار داده است.

وی ادامه داد: مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای استان ایلام طی سال گذشته در ایلام راه‌اندازی شده که در راستای تربیت نیروی انسانی تلاش شود.

این مسئول اضافه کرد: اما متأسفانه در بیشتر موارد هیچ نوع استقبالی از رشته‌های دایر شده در این مرکز نشده که جای نگرانی دارد.

مرادنژادی تصریح کرد: 70 درصد آموزش‌های ارائه شده در مراکز  آموزش فنی و حرفه‌ای استان ایلام عملی و تنها 30 درصد به صورت تئوری ارائه می‌شود. 

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان ایلام گفت: این در حالی است که در دیگر دانشگاه‌ها این موضوع عکس بوده و 70 درصد به صورت تئوری و تنها 30 درصد کار عملی انجام می‌شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان ایلام به مدارک اعطایی ارزش دانشگاهی داده تا جوانان به راحتی جذب بازار کار شوند.

انتهای پیام/آ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول