اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سخنگوی اداره ارشاد البرز اعلام کرد

تشکیل کار گروه ساماندهی اسامی واحدهای صنفی در البرز

خبرگزاری فارس: سخنگوی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز گفت: کار گروه ساماندهی اسامی واحدهای صنفی این استان با حضور نمایندگان‌ دستگاه‌های اجرایی تشکیل شد.

تشکیل کار گروه ساماندهی اسامی واحدهای صنفی در البرز

محمد طاهری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: یکی از گلایه‌های مداوم مردم که از اصلی‌ترین دغدغه‌های مسئولان و نهادهای متولی امور فرهنگی نیز به شمار می‌آید، موضوع استفاده از اسامی و عبارات بیگانه در ادبیات فارسی است.

این مسئول تصریح کرد: این امر به زبان و ادبیات غنی و کهن فارسی آسیب وارد کرده که در صورت عدم توجه جدی برای مقابله با این معضل، در آینده نزدیک آسیب‌های جبران‌ناپذیری متحمل خواهیم شد.

رئیس اداره مطبوعات، تبلیغات و اطلاع رسانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز در بخش دیگری از سخنان خود استفاده از عبارات بیگانه در سردر واحدهای صنفی را یکی از نمادهای این مشکل توصیف کرد و گفت: برای مقابله  معضل فوق کارگروهی با حضور دستگاه‌های مرتبط در استان البرز تشکیل شده است.

طاهری افزود: وظیفه این کار گروه شناسایی واحدهای صنفی است که از اسامی و عبارات بیگانه در سردر خود استفاده کرده و درصورت مشاهده این امر بلافاصله برای جمع‌آوری عبارت فوق اقدام خواهد شد.

این مسئول در پاسخ به این پرسش خبرنگار فارس در کرج مبی بر اینکه چه نهادهایی در این کار گروه عضویت دارند؟ گفت: در این کار گروه نمایندگانی از اداره اجتماعی استانداری البرز، معاونت فرهنگی ارشاد، ورزش و جوانان، سازمان صنعت، شهرداری، اداره نظارت بر اماکن عمومی حضور دارند.

طاهری تاکید کرد: اجرای مصوبات این کار کارگروه برای تمام واحدهای صنفی لازم‌الاجرا است و باید در کمترین زمان اسامی و عبارات بیگانه را از سردر واحدهای خود حذف کنند.

وی با بیان اینکه قانون در این زمینه شفاف و روشن است، افزود: کار گروه فوق که با حضور دستگاه‌های مختلف تشکیل شده،‌ وظایف هر دستگاه را برای اجرای این قانون تدوین و به آنها ابلاغ خواهد کرد.

 

رئیس اداره مطبوعات، تبلیغات و اطلاع‌رسانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز متذکر شد: پس از شناسایی واحدهای صنفی متخلف که از اسامی بیگانه استفاده کرده‌اند، این کار گروه مستندات لازم را به دستگاه‌هایی اجرایی ارائه و بلافاصله برخورد با متخلفان صورت خواهد گرفت.

این مسئول در پایان خطاب به واحدهای صنفی فعال در استان البرز اذعان داشت: با توجه به اینکه ما قانون عدم‌استفاده از اسامی و عبارات بیگانه برای واحدهای صنفی وجود دارد، لازم است که مدیران و مسئولان این واحدها پیش از اقدام قانونی اقدام به حذف عبارات فوق کنند.

انتهای پیام/ن20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول