اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ثبت احوال استان اردبیل:

3 میلیون سند جمعیتی جمع‌آوری شده است

خبرگزاری فارس: مدیرکل ثبت احوال استان اردبیل گفت:‌ در قالب طرح آرشیو الکترونیکی و جمع‌آوری اسناد بیش از 3 میلیون و 270 هزار سند تاکنون جمع‌آوری شده که در حال پالایش است.

3 میلیون سند جمعیتی جمع‌آوری شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عبدالله امینی ظهر امروز در جلسه هماهنگی مدیران ثبت احوال استان اردبیل اظهار داشت: از این تعداد اسناد ولادت و فوت تاکنون یک‌میلیون و 671 هزار مورد اسناد ولادت اسکن شده است و 483 هزار و 218 مورد سند وفات نیز به مرحله ثبت و اسکن رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: کار اسکن و ثبت اطلاعات در آرشیو الکترونیکی به سرعت ادامه دارد و ما در سال‌های آینده قادر خواهیم بود خدمات مورد نظر را در این زمینه به صورت الکترونیکی انجام دهیم.

مدیرکل ثبت احوال استان اردبیل با یادآوری اینکه در اکثر شهرهای استان اجرای این طرح مراحل اتمام خود را سپری می‌کند، گفت: تنها در مرکز استان بیش از سه ماه است کار آغاز شده و با پیشرفت 30 درصدی در حال انجام است.

امینی در خصوص صدور شناسنامه‌های مکانیزه نیز یادآور شد: در تمام شهرهای استان این امکان مهیا شده است تا هموطنانمان با مراجعه به ثبت احوال بتوانند به مراجعه‌کنندگان خدمات ارائه کنند به طوری که ما در سال گذشته 40 هزار جلد شناسنامه مکانیزه صادر کردیم و ادامه این روند در سال جاری با جدیت دنبال می‌شود.

این مسئول عنوان کرد:‌ امسال نیز قرار است دو برابر تعهد سال گذشته یعنی بیش از 85 هزار جلد شناسنامه مکانیزه در استان اردبیل صادر کنیم که در این زمینه بدون فراخوان عمومی با اولویت افرادی که فاقد شناسنامه بوده و یا به عکس‌دار کردن آن اقدام می‌کنند در این حوزه فعالیت داریم.

مدیرکل ثبت احوال استان اردبیل در مورد صدور کارت هوشمند ملی نیز تصریح کرد: مقدمات این کار در استان اردبیل فراهم شده و تا سه ماه آینده با اولویت صدور کارت برای خانواده‌های ایثارگر شاهد صدور کارت ملی هوشمند در استان اردبیل نیز خواهیم بود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، امینی در پایان سخنان خود با اعلام اینکه بیش از 80 درصد فعالیت‌های ثبت احوال به شکل الکترونیکی و نوین ارائه می‌شود، اظهار داشت: بیش از 98 درصد ثبت فوت و یا ولادت در مهلت قانونی انجام می‌شود که امیدواریم با دقت هموطنان در استان اردبیل 2 درصد تاخیر و تعلل را نیز امسال جبران کنیم.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول