اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر خبر داد

افزایش میزان ولادت در استان بوشهر

خبرگزاری فارس: مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر گفت: ثبت وفات و ولادت در استان بوشهر در شش سال اخیر افزایش یافته است.

افزایش میزان  ولادت در استان بوشهر

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر کیامرث صالحی‌نیا صبح امروز در نشست شورای هماهنگی ثبت وقایع حیاتی استان بوشهر اظهار داشت: در شش سال اخیر روند ثبت ولادت از 17 هزار و 809 مورد در سال 85 به 19 هزار و 691 مورد در سال 90 رسیده است.

وی افزود: در سال گذشته هر ساعت 2.9 ولادت، در طول شبانه‌روز 52 ولادت و در طول هر ماه یک‌هزار و 597 مورد ولادت در استان بوشهر ثبت شده است.

مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر با اشاره به مهلت قانونی برای ثبت ولادت اضافه کرد: سال گذشته 97.5 درصد ولادت‌ها به موقع ثبت شده و برای سال جاری پیش‌بینی شده که باید 99 درصد ولادت‌ها را به موقع ثبت کنیم در حالی که زمان قانونی برای ثبت ولادت 15 روز است.

صالحی‌نیا در ارتباط با دلایل عدم ثبت به موقع ولادت در استان اضافه کرد: عدم اعلام به موقع از شبکه بهداشت و درمان، عدم آگاهی از مهلت قانونی ثبت، تولد خارج از استان، انتخاب نام خارج از شرایط و اختلاف والدین در انتخاب نام از جمله دلایل عمده در تاخیر ثبت به موقع ولادت است.

وی بیان کرد: در سال گذشته به طور میانگین در هر ساعت 1.8 فوت، در هر شبانه‌روز 13 واقعه و در هر ماه 395 واقعه وفات در استان بوشهر ثبت شده است.

مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر تصریح کرد: ثبت وفات در استان بوشهر نیز در شش سال اخیر روند صعودی داشته و از 3 هزار و 190 واقعه در سال 85 به 3 هزار و 926 واقعه در سال 90 رسیده است.

صالحی‌نیا بیماری‌های قلبی را مهم‌ترین عامل مرگ و میر در استان بوشهر ذکر کرد و گفت: 605 واقعه فوت مردان و 569 واقعه فوت زنان در استان مربوط به بیماری‌های قلبی بوده است.

وی اضافه کرد: حوادث غیرعمد، سرطان، بیماری‌های تنفسی، ناهنجاری مادرزادی، بیماری‌های سیستم عصبی، بیماری‌های عفونی و انگلی از دیگر عوامل عمده در مرگ و میر در استان بوشهر بوده است.

مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر افزود: همچنین در این مدت هفته مورد علت مرگ مردان خودکشی بوده اما در بین زنان خودکشی نداشتیم.

استاندار بوشهر نیز گفت: ثبت احوال پاسدار حریم هویت و تابعیت در کشور بوده و این جایگاه ویژه‌ای را برای ثبت احوال در کشور نشان می‌دهد.

محمدحسین جهانبخش افزود: دستگاه‌های اجرایی برای داشتن اطلاعات لازم در بخش‌های مختلف موظف به همکاری با ثبت احوال هستند.

وی ادامه داد: سازمان ثبت احوال کشور با بالاترین استانداردهای جهانی فعالیت می‌کنند و امروز در این بخش در شرایط مطلوبی قرار داریم.

استاندار بوشهر با بیان اینکه بوشهر جزو 10 استان برتر کشور در ثبت احوال است گفت: ثبت احوال برای برقراری عدالت اجتماعی، صدور اوراق هویتی و ... جایگاه ویژه‌ای در کشور دارد.

انتهای پیام/ح20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول