عبدالله امینی امروز در گفتوگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: افرادی که شناسنامه آنها مستعمل شده و یا نیاز به تعویض عکس دارند میتوانند با مراجعه به ادارات ثبت احوال شناسنامه مکانیزه جدید را دریافت کنند.
وی با بیان اینکه در سال گذشته بیش از تعهدمان در صدور شناسنامه مکانیزه فعالیت داشتیم، افزود: بدون فراخوان عمومی به دلیل کمبود امکانات و زیرساختها، آمادگی داریم به مراجعانی که قصد تغییر شناسنامه خود را دارند شناسنامه مکانیزه صادر کنیم به طوری که امسال دو برابر تعهد سال گذشته و رقمی در حدود 85 هزار شناسنامه مکانیزه صادر خواهیم کرد.
این مسئول با بیان اینکه گستردگی فعالیتهای ثبت احوال به عنوان یک مجموعه مرجع در جمعآوری آمار و اطلاعات جمعیت کشور گسترده و دامنهدار است، ابراز داشت: به جرات میتوان گفت: ثبت احوال استان امروز از حالت سنتی خارج شده و به یک ثبت احوال نوین و مکانیزه تبدیل شده است که امروز اجرای طرح آرشیو الکترونیکی، صدور شناسنامه مکانیزه، کارت ملی هوشمند، صدور گواهی فوت و... از جمله خدمات الکترونیکی این بخش است.
وی بیان داشت: در صورت تامین اعتبار مصوب دور سوم سفر، صدور کارت هوشمند ملی از نیمه اول امسال آغاز میشود.
مدیرکل ثبت احوال استان اردبیل ادامه داد: ثبت احوال در 80 درصد فعالیتهای خود به سمت الکترونیکی شدن و صدور امکانات آنی حرکت کرده و ما با تمام توان تلاش میکنیم با تجهیز زیرساختها حرکت خود را در این بخش تقویت کنیم.
امینی با اشاره به خدمات حوزه انفورماتیک به ویژه ارائه سرویسهای مختلف اینترنتی و الکترونیکی به مردم، اظهار داشت: درخواست تغییر نشانی کارت ملی، صدور کارت به جای کارتهای مفقوده و بسیاری از پیگیریها در حوزه صدور کارت، شناسنامه و همچنین انتخاب نام نوزاد را از طریق سامانه الکترونیکی خود انجام میدهیم.
این مسئول در پایان به خبرنگار فارس در اردبیل بیان داشت: اردبیل بعد از تهران دومین استان کشور است که در صدور گواهی فوت بدون مراجعه افراد میتواند خدمات ارائه کرده و رضایت مشتریان را فراهم کند.
انتهای پیام/خ20/پ3003