اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پیشنهادی به شهردار قم

اتوبوس‌های ویژه بانوان در قم راه‌اندازی شود

خبرگزاری فارس: راه‌اندازی اتوبوس‌های خط واحد ویژه بانوان در استان قم می‌تواند به عنوان یک الگو در کشور مطرح شود و شهرداری قم می‌تواند با این اقدام در راه تکریم بانوان گام بلندی بردارد.

اتوبوس‌های ویژه بانوان در قم راه‌اندازی شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم خانومی سالخورده با صدای بلند فریاد می‌زند «آقا نگه دار»، گویا حرفش خریدار ندارد. آقایانی که جلوتر هستند او را همراهی می‌کنند «آقا نگه دار این خانومه می‌خواد پیاده شه». اتوبوس لحظاتی متوقف می‌شود. 10 نفر پیاده می‌شوند تا یک نفر بتواند از بین ازدحام جمعیت پیاده شود.

اتوبوس که می‌خواهد راه بیفتد دوباره فریادهای بلند شروع می‌شود، یکی دستش، یکی پایش و یکی چادرش لای در گیر کرده و فریاد می‌زند که راننده در را دوباره باز و بسته کند.

تعداد انبوه زنان باعث شده از مرز خود عبور کرده و به قسمت آقایان هم بیایند، پیرمردی هم به زنی که در صندلی قسمت مردان نشسته اعتراض می‌کند که اینجا قسمت مردان است و چرا اینجا نشسته‌ای.

این‌ها صحنه‌های تکراری و روزمره اتوبوس‌های خط واحد شهری است، تازه اینها صحنه‌های عادی و ملایم داستان خط واحدهاست و می‌گذریم از دعواها و زد و خوردها و حوادثی که در اثر ازدحام جمعیت در اتوبوس رخ می‌دهد.

در سال‌های اخیر به علت حوادث ناخوشایندی که در سطح شهرهای مختلف رخ داد، تاکسی‌های ویژه بانوان راه‌اندازی شد که بسیار مورد استقبال قشر زنان جامعه قرار گرفت، تاکسی‌هایی که رانندگان آن نیز از زنان هستند و با رنگ‌های منحصر به فردی در سطح شهر تردد می‌کند و حتی اجازه سوار کردن پسران کم سن و سال را هم ندارند و تنها بانوان مجوز سوار شدن به این تاکسی‌ها را دارند.

می‌توان در راستای تکریم بانوان و جلوگیری از هرگونه خطرات احتمالی و هرج و مرج و آزردگی خاطر مسافران، اتوبوس‌های خط واحد ویژه بانوان در سطح شهر راه‌اندازی کرد.

انتظار می‌رود این طرح ابتدا در سطح شهر قم که یک شهر مذهبی است، اجرایی شود تا الگویی برای سایر شهرها باشد.

اجرای این طرح گامی در راستای احترام به رفاه مسافران زن است که در شرایط کنونی به سختی باید سوار خط واحد شوند، چه بسا بسیاری از این زنان با در آغوش داشتن نوزادان حتی جایی برای نشستن نمی‌یابند و باید مسیرهای طولانی را سرپا بایستند که خوشایند فرهنگ شهرنشینی نیست.

===============

یادداشت: بیت‌الله احمدی

===============

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول