اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه نیر:

رمضان موسم رهایی از شیاطین است

خبرگزاری فارس: امام جمعه شهرستان نیر گفت: رمضان موسم رهایی انسان از دامن شیاطینی است که با کمین در عرصه‌های مختلف سلامت اخلاقی و اجتماعی بشر را نشانه رفته است.

رمضان موسم رهایی از شیاطین است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام میکائیل مقدسی عصر امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان نیر که با حضور اعضا برگزار شد، اظهار داشت: ماه مبارک رمضان به عنوان ماه عبودیت و انجام کارها با خلوص نیت می‌تواند سرآغاز تحول روحی و تربیتی در انسان باشد به شرط آن که از لحظه لحظه این ماه گرانقدر با تدبیر و دوراندیشی استفاده کنند.

وی بزرگ‌ترین حرمت‌گذاری در این ماه را انجام فرایض الهی و دوری از معاصی و گناهان توصیف کرد و افزود: در ماه مبارک رمضان آن چه بسیار شاخص و عمده به نظر می‌رسد این‌که هر فرد مؤمن باید خود را در مقابل اعمال و رفتارش مسئول بداند و حتی در احیای امر به معروف و نهی از منکر نیز فعال باشد.

مقدسی تصریح کرد: ضرورت دارد در جامعه حرمت این ماه به شایستگی حفظ شود و مبادا به بهانه گردشگرپذیر بودن منطقه تظاهر به روزه‌خواری و یا حرکت‌های نامناسب رفتاری و اخلاقی را از مؤمنان روزه‌دار شاهد باشیم.

به گزارش فارس، رئیس اداره تبلیغات اسلامی پارس‌آباد نیز در گردهمایی روحانیان این شهرستان از ماه رمضان به عنوان فصل خودسازی انسان و تقرب به خداوند یاد کرد و ادامه داد: رمضان نقطه اتصال بشر به حقایق و تکامل واقعی در سایه توجه به معنویات و اعتقادات درونی است.

حجت‌الاسلام حسن باقری وظیفه روحانیان را آگاهی‌دهی به افراد جامعه برای حضور پررونق و پرشور در مراسم مذهبی اعلام کرد.

وی خاطرنشان کرد: مردم با دلدادگی که به روحانیان دارند به یقین تابع احکام و شریعت اسلام بوده و با حضور مستمر در مساجد و استحکام برنامه‌ها و آیین‌ها و همچنین تقویت روحیه اتحاد و وحدت کمک می‌کنند.

باقری وظیفه مبلغان دینی را در این ماه پرفضیلت بسیار خطیر توصیف کرد و بیان داشت: در این ماه پرفضیلت شایسته است قدر فرصت‌ها فهمیده شده و بهترین و مناسب‌ترین ثمره این ماه را که رسیدن به تقوا و ورع است، به دست آوریم.

وی در ادامه این مراسم محور اصلی حرکت روحانیان را فرهنگی و تبلیغی اعلام کرد و گفت: به دلیل محبوبیتی که روحانیان و علما در جامعه دارند باید از این نقش مرجعیت مطلوب و شایسته استفاده کنیم.

به گزارش فارس، همزمان با آغازین روز ماه مبارک رمضان نمایشگاه حریم ریحانه نیز در پارس‌آباد برپا شد که به گفته رئیس تبلیغات اسلامی پارس‌آباد در این نمایشگاه بیش از 200 عنوان کتاب در 300 نسخه در مباحث مختلف دینی، ‌مذهبی و اجتماعی با اولویت روزه، حجاب و عفاف عرضه شده است.

باقری افزود: در این نمایشگاه علاوه بر کتاب‌های یاد شده پوستر و بروشورهای رنگی در محوطه و دیوارهای سالن نمایشگاه حریم ریحانه با مضامین تاریخچه حجاب و ضرورت پوشش، مزاحمت‌های خیابانی، محرومیت به جرم چادر و هجوم خاموش به معرض دید عموم گذاشته شده است که علاقمندان می‌توانند در کتابخانه شهید رجایی پارس‌آباد از این نمایشگاه بازدید کنند.

انتهای پیام/ی20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول