اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار جویبار:

احداث کتابخانه‌‌های روستایی در اولویت قرار گیرد

خبرگزاری فارس: فرماندار جویبار بر احداث کتابخانه در روستاها برای ترویج فرهنگ کتابخوانی بین روستائیان تاکید کرد.

احداث کتابخانه‌‌های روستایی در اولویت قرار گیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان قائمشهر، امید نیک‌نژاد بعدازظهر امروز در جلسه ساماندهی کتابخانه‌های شهرستان جویبار با تاکید بر ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی اظهار داشت: در انجمن کتابخانه‌های عمومی چهار عضو عمومی حضور داشته باشند تا از فضای فکری آنان به نحو مطلوب استفاده شود.

وی سرانه کتابخانه شهرستان را چهار دهم درصد اعلام کرد و افزود: برای رسیدن به افق نهضت مطالعه مفید که 35 درصد است باید تلاش و پیگیری بسیاری انجام دهیم.

فرماندار شهرستان جویبار با تاکید بر اهتمام و جدیت مسئولان بر امر کتاب و کتابخوانی به نقش آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها در ترویج این فرهنگ اشاره و خاطرنشان کرد: فرهنگ کتابخوانی باید از دوران دبستان در بین دانش‌آموزان نهادینه شود.

نیک‌نژاد با اشاره به جمعیت بالای روستایی شهرستان جویبار بیان داشت: با اعتبارات کمتر می‌توان کتابخانه‌ها را در روستاها احداث کرد همچنین در راستای غنی‌سازی فرهنگ کتابخوانی در روستاها با همکاری بخشداران و دهیاران ماشین‌های کتابخانه سیار در روستاها فعال می‌شوند.

در ادامه جلسه رئیس کتابخانه‌های عمومی جویبار نیز گفت: دغدغه اصلی مسئولان شهرستان افق 1404 است که باید در راستای رسیدن به این افق فرهنگ کتابخوانی را در بین مردم نهادینه سازیم.

محسن فضلی ادامه داد: شهرستان جویبار از پنج سال گذشته جزء پنج شهرستان برتر مازندران در امر کتاب و کتابخوانی معرفی شد.

وی با تاکید بر واگذاری زمین استاندار برای ساخت کتابخانه‌ها تصریح کرد: احداث کتابخانه‌ها برعهده شهرداری‌ها است که می‌طلبد این نهاد، زمین مناسبی را برای ساخت این مکان فرهنگی در اختیار قرار دهد.

انتهای پیام/خ20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول