اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم سراب:

شهرستان سراب رشد منفی دارد

خبرگزاری فارس: نماینده مردم سراب با بیان اینکه رشد شهرستان سراب منفی است، گفت: وقتی شهرستانی رشد منفی باشد برخی امتیازات آن گرفته می‌شود.

شهرستان سراب رشد منفی دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از مهربان، مهناز بهمنی ظهر امروز در جلسه شورای اداری بخش مهربان اظهار کرد: مسئولان شهرستان باید قدرت لابی و چانه‌زنی داشته باشند، اینکه فقط همه چیز به بالا منعکس شود ما را از اصل وظایف باز می‌دارد.

بهمنی افزود: امروز مدیری کارآمد، مدبر و اثربخش است که از حداقل امکانات، حداکثر استفاده را داشته باشد و با روش‌های کارآمد و به‌روز، فکرها و اندیشه‌های تازه و راهکارهای تازه داشته باشد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، زیباسازی سیمای شهرستان را محل اعتراض عنوان کرد و افزود: این امر برمی‌گردد به مدیران اجرایی و به خصوص شهرداران و شوراها؛ شهری که در مسیر جاده ترانزیتی قرار دارد باید حداقل ظاهر خوشایند داشته باشد.

وی با بیان اینکه وقتی از دیگر شهرها عبور می‌کنیم تفاوت‌ها بسیار احساس می‌شود، افزود: باید قبول کنیم که با تعریف کردن از همدیگر به جایی نمی‌رسیم، بر این باورم که ما با نقد، تجزیه و تحلیل صحیح و دور از حب و بغض می‌توانیم واقعیات را نشان دهیم.

تصمیم‌گیری در ستاد استان بدون حضور نماینده

وی افزود: امروز مشاهده می‌کنیم که منطقه، منطقه حفاظت شده اعلام شده ولی هیچ‌کدام از مسئولان اجرایی و رده اول شهرستان اطلاعی ندارند. 

نماینده سراب افزود: این امر به هیچ‌وجه قابل توجیه نیست، اگر ما خبردار نمی‌شدیم نوش‌دارو پس از مرگ سهراب می‌شد، جالب آنکه مدیریت این منطقه حفاظت شده به اهر واگذار سپرده شده بود آن هم بدون کار کارشناسی، بدون زیرساخت‌ و بدون طرح‌های مطالعاتی که حتی وقتی جویای علت شدیم مسئولان منطقه اظهار بی‌اطلاعی کردند.

بهمنی گفت: چگونه است که ستاد استان بدون اطلاع مسئولان شهرستان و بدون اینکه حتی یک نفر از مسئولان  شهرستان در ستاد استان حضور داشته باشند درباره ما تعیین تکلیف کرده است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود: درباره منطقه ما می‌گویند که اقتصادی نیست، شیب 70 درصدی دارد و هر دق و دلی داشتند بر سر شهرستان ما خالی کردند و منطقه، منطقه حفاظت شده اعلام شده بود.

بهمنی تصریح کرد: نباید شرایط طوری باشد که همه کارها به یک نفر ختم شود، در این صورت سیستم زیر سؤال می‌رود و مسائل و مشکلات حل نشده باقی می‌ماند.

نماینده سراب به دیدار خود با وزیر راه اشاره کرد و افزود: در این دیدار در خصوص تسریع عملیات جاده بستان‌آباد– سراب و گلنک‌زنی راه سراب - نیر مذاکراتی صورت گرفته و این جاده‌ها قطعاً به غیر از مرگ و میر فایده‌ای برای ما نداشته و زودتر باید اجرایی شود.

وی با اشاره به سخنان رئیس شورای اسلامی شهر مهربان مبنی بر گرفته شدن برخی امتیازات تاکید کرد: وقتی که رشد شهرستان منفی باشد برخی امتیازات گرفته خواهد شد و رشد منفی جمعیت حاکی از این پیام‌ است که افراد نمی‌توانند در اینجا زندگی کنند.

بهمنی، وضعیت بهداشت و درمان در مهربان و شربیان را نامطلوب عنوان کرد و خواستار رسیدگی به مشکلات مرکز بهداشتی و درمانی مهربان و شربیان شد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به مسئله نفلین سراب اظهار امیدواری کرد که اگر نفلین سراب اجرا شدنی است اجرایی شود و اگر امکان‌پذیر نیست نفلینی که به قول امام جمعه مردم را نفله کرده است درش تخته شود تا مردم بدانند که چاره چیست.

انتهای پیام/ل10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول