اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شبکه بهداشت و درمان سراب:

میزان مرگ و میر نوزادان در سراب پایین‌تر از کشور است

خبرگزاری فارس: رئیس شبکه بهداشت و درمان سراب با بیان آمارهایی از میزان مرگ و میر کودکان و نوزادان و زنان باردار این آمارها را پایین‌تر از میانگین استانی و مطلوب اعلام کرد.

میزان مرگ و میر  نوزادان در سراب پایین‌تر از کشور است

به گزارش خبرگزاری فارس از سراب،  ابراهیم خلیل بایرامی عصر امروز در کارگروه سلامت و امنیت غذایی این شهر با ترسیم سیمایی از حوزه سلامت شهرستان سراب اظهار کرد: شاخص‌های بهداشتی در حد مطلوبی بوده و در حال حاضر 79 خانه بهداشت، 19 مرکز بهداشتی و درمانی، پنج مرکز فوریت‌های پزشکی و یک بیمارستان مشغول ارائه خدمات در بخش سلامت به مردم هستند.

وی با بیان آمارهایی از میزان مرگ و میر کودکان و نوزادان و زنان باردار این آمارها را پایین‌تر از میانگین استانی و مطلوب اعلام کرد.

بایرامی در مورد مشکل سونوگرافی و رادیولوژی در سراب با اذعان به وجود مشکل در این بخش تخصصی اظهار کرد: علت صف‌های طولانی در بخش سونوگرافی کمبود متخصص در این رشته و افزایش تقاضا برای انجام سونوگرافی از طرف پزشکان شهر به دلیل افزایش تعداد متخصصان و تنوع تخصصی شهرستان است و روزانه حدود 140 درخواست سونوگرافی در شهرستان وجود دارد.

وی اضافه کرد: در حالی که تنها یک متخصص رادیولوژی در این بخش فعالیت می‌کند، درمانگاه تامین اجتماعی و بخش خصوصی در این قسمت متاسفانه نتوانسته‌اند به بخش دولتی کمک کنند درخواست اعزام متخصص دوم (به دلیل ورود تنها دو متخصص رادیولوژی به استان در چند سال گذشته و اختصاص آنها به شهرهای فاقد این تخصص) تا به حال با موفقیت همراه نبوده و با وجود اینکه شبکه بهداشت و درمان برای فراهم آوردن تمام امکانات برای هر متخصصی که تمایل به حضور در شهرستان را دارد اعلام آمادگی کرده و با تمام متخصصان بومی شهرستان برای حضور در شهرستان مکاتبه شده ولی تا به حال موفق نبوده، امیدواریم در فصل توزیع متخصص در آبان ماه تعداد متخصصان رادیولوژی بیشتری جذب کنیم.

انتهای پیام/آ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول