اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان سراب:

ارزش افزوده صنعت شهرستان سراب زیر یک درصد است

خبرگزاری فارس: مدیر اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان سراب، ارزش افزوده صنعت شهرستان سراب را زیر یک درصد اعلام کرد و گفت: وضعیت بخش معدن شهرستان سراب مطلوب‌تر از بخش صنعت است.

ارزش افزوده صنعت شهرستان سراب زیر یک درصد است

به گزارش خبرگزاری فارس از مهربان، داود رفیقی بعدازظهر امروز در مراسم تجلیل از فعالان برتر عرصه تولید و صنعت شهرستان سراب با ارائه گزارشی به وضعیت واحدهای تولیدی و صنعتی در شهرک صنعتی سراب اشاره و اظهار کرد: شهرک صنعتی سراب دارای 85 هکتار وسعت با 33 واحد است که 19 واحد آن فعال و 14 واحد آن غیرفعال و یا در دست احداث است.

وی از صدور 123 مورد مجوز و 94 مورد پروانه بهره‌برداری در شهرک صنعتی سراب از سال 84 به بعد خبر داد و افزود: در سال 91 از محل اعتبارات استانی دو میلیارد و 266 میلیون ریال و از محل اعتبارات داخلی شهرک‌های صنعتی مبلغ دو میلیارد و 120 میلیون ریال برای توسعه و احداث زیرساخت‌ها در شهرک صنعتی سراب اختصاص یافته است.

شهرک صنعتی دوزدوزان فاقد تلفن است

مدیر اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان سراب از عدم اختصاص اعتبار به ناحیه صنعتی "دوزدوزان" خبر داد و افزود: ناحیه صنعتی دوزدوزان با 21 هکتار وسعت دارای سه واحد تولیدی است که دو واحد آن فعال و یک واحد غیرفعال است و در سال 91 از محل اعتبارات استانی و یا اعتبارات داخلی شهرک‌های صنعتی، ریالی اعتبار به ناحیه صنعتی دوزدوزان اختصاص نیافته است، ضمن آنکه این ناحیه فاقد تلفن است. 

رفیقی، جمع واحدهای تولیدی و صنعتی فعال در سطح شهرستان سراب را 37 واحد عنوان کرد و افزود: از کل 37 واحد فعال در سطح شهرستان سراب تعداد 19 واحد در شهرک صنعتی و دو واحد در ناحیه صنعتی دوزدوزان و 16 واحد در دیگر نقاط شهرستان سراب به صورت فعال مشغول فعالیت هستند، ضمن آنکه 23 واحد نیمه فعال هستند.

وی ادامه داد: پنج واحد در این شهرک دهه فجر سال 90 آماده بهره‌برداری و افتتاح هستند که بنا به دلایل و مشکلات جزئی اقتصادی تاکنون مورد بهره‌برداری قرار نگرفته‌اند.

شهرستان سراب در بخش صنعت بسیار ضعیف است

مدیر اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان سراب، ارزش افزوده صنعت شهرستان سراب را زیر یک درصد اعلام کرد و افزود: شهرستان سراب متاسفانه در بخش صنعت بسیار ضعیف است و آمار زیر  یک درصد ارزش افزوده صنعت در شهرستان سراب هم به زمان فعالیت سراب بافت برمی‌گردد و اکنون ارزش افزوده صنعت با کسر آمار کارخانه سراب بافت در شهرستان سراب زیر نیم درصد است.

رفیقی شاغلان بخش کشاورزی شهرستان سراب را 51.9 درصد، بخش خدمات را  28.7 درصد و شاغلان بخش صنعت را 18.6 درصد عنوان کرد و افزود: این آمار نشان می‌دهد که بخش صنعت و معدن در شهرستان سراب در زمینه ایجاد اشتغال از جایگاه مناسبی برخوردار نیست.

مدیر اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان سراب، تعداد کارگاه‌های فعال در شهرستان سراب را نسبت به کل کارگاه‌های فعال در استان 2.2 درصد عنوان کرد و افزود: شاغلان بخش صنعت شهرستان سراب نسبت به استان 1.77 درصد است که نشان می‌دهد آمار تعداد کارگاه‌های فعال در شهرستان سراب نیز پایین است. 

انتهای پیام/ل10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول