اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به دلیل نبود واحدهای فرآوری معدنی

ارزش افزوده معادن در سراب ماندنی نیست

خبرگزاری فارس: مدیر اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان سراب گفت: به دلیل نبود واحدهای فرآوری معدنی ارزش افزوده آنها در شهرستان باقی نمی‌ماند و ارزش افزوده آنها به همراه مواد خام سنگ‌های معدنی از شهرستان خارج می‌شود.

ارزش افزوده معادن در سراب ماندنی نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از مهربان، داود رفیقی بعدازظهر امروز در حاشیه تجلیل از صنعتگران شهرستان سراب در گفت‌وگو با خبرنگاران تعداد معادن فعال در سطح شهرستان سراب به غیر از معادن نفلین سینیت را هفت معدن عنوان کرد.

وی اظهار کرد: 40 درصد سنگ مرمریت استان و 13 درصد سنگ گرانیت استان از معادن شهرستان سراب استحصال شده و به صورت خام به دیگر نقاط و شهرستان‌ها ارسال می‌شود و به دلیل نبود واحدهای فرآوری معدنی در واقع ارزش افزوده آنها در شهرستان باقی نمی‌ماند و ارزش افزوده آنها به همراه مواد خام سنگ‌های معدنی از شهرستان خارج شده و در واقع این گونه عمل کردن و فعالیت در توسعه شهرستان تاثیر آنچنانی نداشته و نخواهد داشت.

رفیقی، وضعیت بخش معدن شهرستان سراب را مطلوب‌تر از بخش صنعت عنوان کرد و افزود: در بخش معدن 3.3 درصد معادن استان در شهرستان سراب واقع شده است و سه درصد استخراج معادن استان از معادن شهرستان سراب صورت می‌گیرد و 1.4 درصد  اشتغال معادن استان در شهرستان سراب است. 

مدیر اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان سراب، از سرمایه‌گذاری ثابت سه درصدی معادن استان در شهرستان سراب خبر داد و افزود: با وجود ظرفیت‌هایی که در بخش صنعت و معدن و فرآوری صنایع تبدیلی در شهرستان سراب وجود دارد به خاطر برخی مشکلات و عدم وجود مشوق‌های لازم، سرمایه‌گذار حاضر به سرمایه‌گذاری در این شهرستان نیست و در واقع در بخش صنعت و معدن شهرستان سراب حرف‌های زیادی برای گفتن ندارد. 

انتهای پیام/ل30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول