اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حذف سیستم خون جایگزین

هیچ‌گونه اکراهی برای اهدای خون در آذربایجان‌غربی وجود ندارد

خبرگزاری فارس: مدیر پایگاه منطقه‌ای انتقال خون آذربایجان‌غربی گفت: با حذف سیستم جایگزین هیچ‌گونه اکراه برای اهدای خون در آذربایجان‌غربی وجود ندارد و عمل اهدای خون به صورت صددرصد داوطلبانه انجام می‌شود.

هیچ‌گونه اکراهی برای اهدای خون در آذربایجان‌غربی وجود ندارد

امیر اولیایی رضایی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: در سال 1386 فقط 29 درصد خون اهدایی توسط اهداکننده‌های مستمر تامین می‌شد ولی در حال حاضر میزان قابل توجهی خون توسط این قشر تامین می‌شود.

وی با بیان اینکه 50 درصد شاخص اهداکننده‌های مستمر افزایش یافته است، ادامه داد: افزایش تعداد اهداکننده‌های مستمر در ارتقای سطح سلامتی خون تاثیر بسیار زیادی دارد زیرا در طول سال‌های همکاری مستمر با این سازمان، از مسایل بهداشتی و  اهدای خون به خوبی آگاهند و از طرف دیگر به دلیل اینکه بارها خون این افراد مورد آزمایش قرار گرفته است اطمینان زیادی از سلامتی آنها وجود دارد.

اولیایی با بیان اینکه در سال 1389 این سازمان در شاخص مذکور رتبه نخست را کسب کرد، ادامه داد: این موفقیت در سایه همکاری صمیمانه پرسنل، رسانه‌های جمعی و مروج‌های این فرهنگ به دست آمده لیکن امید است شاخص مذکور بیش از پیش رشد پیدا کند.

مدیر پایگاه منطقه‌ای انتقال خون آذربایجان‌غربی حذف استفاده از خون جایگزین را یکی دیگر از توفیق‌های این سازمان عنوان کرد و گفت: حذف این سیستم و صددرصد داوطلبانه شدن اهدا موجب رفاه حال عمومی و ارتقای سطح سلامتی خون می‌شود زیرا افراد به طور داوطلبانه نسبت به اهدا مبادرت می‌کنند و هیچ‌گونه اکراهی در این امر خداپسندانه وجود ندارد.

وی با بیان اینکه پیش از این برای تحویل گرفتن خون، فرد نیازمند باید چند نفر را برای اهدای خون به سازمان معرفی می‌کرد که اهدای خون به این شکل مشکلاتی را به بار می‌آورد اما خوشبختانه این روش دیگر استفاده نمی‌شود.

اولیایی طب انتقال خون را یکی از شاخه‌های مهم در دانش پزشکی عنوان کرد و اظهار داشت: با توجه به اینکه خون یکی از عوامل موثر در ارتقای سلامتی و به عنوان یک دارو مطرح است با بیشترین استاندارد کمی و کیفی تهیه شده در اختیار بیماران و نیازمندان قرار می‌گیرد.

 انتهای پیام/ل20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول