اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی 13 دوره جشن پیوند گل‌ها

900 زوج در آستان هلال بن علی(ع) جشن وصال گرفته‌اند

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت امنای آستان هلال بن علی(ع) در حاشیه سیزدهمین جشن پیوند گل‌ها گفت: با برگزاری سیزده دوره جشن پیوند گل‌ها، 900 زوج جوان آغاز زندگی مشترک خود را در حرم هلال بن علی(ع) جشن گرفته‌اند.

900 زوج در آستان هلال بن علی(ع) جشن وصال گرفته‌اند

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، یدالله افروز صبح امروز در حاشیه سیزدهمین جشن پیوند گل‌ها در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با برگزاری سیزده دوره جشن پیوند گل‌ها، 900 زوج جوان آغاز زندگی مشترک خود را در حرم هلال بن علی(ع) جشن گرفته‌اند.

وی افزود: بر اساس یک سنت دیرینه، مردم آران و بیدگل پس از برگزاری مراسم عقد و ازدواج برای عرض ارادت به ساحت مقدس حضرت محمد هلال بن علی(ع) در این آستان حضور پیدا کرده، به همین دلیل در سال 1387 هیئت امنای آستان مقدس تصمیم گرفت این سنت را به صورت سازمان یافته در قالب جشن «پیوند گلها» در مناسبت‌ها و اعیاد مذهبی برگزار کند.

رئیس هیئت امنای آستان مقدس حضرت محمد هلال بن علی(ع) خاطرنشان کرد: از آن سال تاکنون 13 دوره جشن ازدواج برگزار شده و در این مدت بیش از 900 زوج جوان زندگی مشترک خود را در فضایی سرشار از معنویت و سرور در جوار بارگاه ملکوتی حضرت محمد هلال بن علی(ع) آغاز کرده‌اند.

افروز تصریح کرد: حرم مطهر حضرت محمد هلال بن علی(ع)، نخستین و تنها بقعه‌ای است که در سطح استان اصفهان، جشن ازدواج زوج‌های جوان را در فعالیت‌های ثابت فرهنگی خود گنجانده است.

وی ادامه داد: این مراسم در چندین نوبت در طول سال در حرم هلال بن علی(ع) برگزار می‌شود.

سیزدهمین جشن پیوند گل‌ها، صبح امروز به همت آستان مقدس حضرت محمد هلال بن علی(ع) و با همکاری مؤسسه خیریه الزهرا(س) در تالار فیروزه آران و بیدگل برگزار شد و 50 زوج جوان آغاز زندگی مشترک خود را جشن گرفتند.

انتهای پیام/ن20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول