اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای فارس:

هیچ دانشگاهی تجهیزات کارگاهی فنی و حرفه‌ای را ندارد

خبرگزاری فارس: معاون اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان فارس گفت: تجهیزات پیشرفته کارگاهی فنی و حرفه‌ای در هیچ دانشگاهی وجود ندارد.

هیچ دانشگاهی تجهیزات کارگاهی فنی و حرفه‌ای را ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، مجید زارع در سخنان پیش از خطبه نماز جمعه این هفته شیراز اظهار داشت: در هفته مهارت اشاعه فرهنگ کارآفرینی و علم توام با عمل از طریق برنامه‌های متعددی در دستور کار فنی و حرفه‌ای قرار دارد.

وی افزود: بسیاری از فارغ‌التحصیلان دانشگاهی به دلیل آنکه فاقد تجارب عملی لازم هستند باید در مراکز فنی و حرفه‌ای آموزش‌های عملی لازم را گذرانده و وارد بازار کار شوند از این رو کنار یکدیگر قرارگرفتن دانشگاه و فنی و حرفه‌ای می‌تواند بیکاری را در کشور ریشه‌کن سازد.

به گفته وی، فنی و حرفه‌ای استان فارس در قبال هشت راهبرد، 27 سیاست و 250 برنامه به صورت کوتاه، میان و بلندمدت توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را دنبال می‌کند.

توسعه مراکز فنی و حرفه‌ای که در سه ماهه نخست سال 91 با افتتاح سه مرکز در این استان ادامه یافت از جمله این موارد توسعه یافته بود که در کلام زارع به آن اشاره شد.

وی ادامه داد: اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای با  46 مرکز دولتی در سطح استان، 26 مصوبه سفر داشته که 11 مورد آن به بهره‌برداری رسیده، هفت مرکز در حال احداث است که سه مرکز آن در هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد.

به گفته این مقام مسئول، گام دوم در راستای فعالیت‌های فنی و حرفه‌ای شعار هر ایرانی یک مهارت است که با رایگان بودن تمام دوره‌ها از بدو ورود، مشاوره، آموزش و آزمون و ارائه گواهی‌نامه تحقق می‌یابد.

وی بیان کرد: مرکز آموزش هتل‌داری و گردشگری در شیراز در نزدیکی حرم احمدبن موسی (ع) در حال احداث است و باعث ارتقای فعالیت‌های گردشگری در استان فارس می‌شود.

زارع اضافه کرد: در سطح این استان 900 آموزشگاه خصوصی و آزاد مشغول به فعالیت هستند و در نظر داریم که در آینده پس از گذراندن چند دوره مکمل مدرک معادل دانشگاه علمی کاربردی را به کارآموزان اهدا کنیم.

وی با اشاره به در نظر گرفته شدن هفته بازدید عمومی از مراکز فنی و حرفه‌ای بر اهمیت مسابقات ملی مهارت تاکید و اضافه کرد: امروزه در سطح دنیا یکی از شاخص‌های توسعه‌یافتگی تعداد مدال در مسابقات بین‌المللی مهارت فنی و حرفه‌ای است.

انتهای پیام/و20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول