اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم آذربایجان‌غربی در مجلس خبرگان رهبری:

رسانه‌ها ابزار انسان‌سازی در جوامع هستند

خبرگزاری فارس: نماینده مردم آذربایجان‌غربی در مجلس خبرگان رهبری گفت: رسانه‌ها مهم‌ترین ابزار برای انسان‌سازی در جوامع هستند.

رسانه‌ها ابزار انسان‌سازی در جوامع هستند

آیت‌الله سید علی‌اکبر قرشی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه، اظهار داشت: مدیران رسانه‌ای باید توجه ویژه‌ای به مباحث اخلاقی در حوزه رسانه داشته ‌باشند.

وی افزود: رسانه و به‌ ویژه رسانه‌های خبری به‌ عنوان مهم‌ترین دستگاه‌های ارتباطی در جوامع مختلف شناخته می‌شوند و از همین رو باید نقش فعال‌تری در میان مردم ایفا کنند.

به گفته قرشی اخلاق رسانه‌ای در جوامع مختلف و با توجه به فرهنگ‌های ملل متفاوت است و به همین دلیل در هر جامعه‌ای شاهد وجود رسانه‌های متناسب با فرهنگ و مردم همان جامعه هستیم.

این مفسر قرآن ‌کریم در ادامه با اشاره به وجود برخی تمایزهای اساسی میان رسانه‌های اسلامی و غربی، تصریح‌ کرد: در جوامع اسلامی رسانه‌ای به ‌عنوان رسانه سالم شناخته می‌شود که انعکاس‌دهنده مطالب صحیح بوده و از ارائه اخبار و گزارشات نادرست پرهیز کند.

قرشی در بیان خصوصیات رسانه‌های غربی نیز ابراز داشت: این رسانه‌ها به‌ دلیل سیاست‌های مدیران و مسئولان ادارات و نهادهای خود بر اساس برخی ضوابط ایجاد شده و اجراکننده خواست‌های روسای دستگاه‌ها هستند بنابراین از انجام رسالت اصلی خود یعنی بیان حقایق به ‌دور هستند.

این نماینده خبرگان رهبری معتقد است که رسانه‌ها از هر صنف و قشری باید دارای پایبندی به آرمان‌های نظام اسلامی و دین اسلام باشند.

نگارنده کتب دینی و قرآنی، ابراز امیدواری کرد در آینده‌ای نزدیک مسئولان فرهنگی و به ویژه دست‌اندرکاران رسانه نسبت به ارائه راهکارهای ارتقای سطح آگاهی اصحاب رسانه تلاش کرده و به این ترتیب راهی به‌ سوی افزایش تولیدات رسانه‌ای باز کنند.

قرشی در پایان تهذیب رسانه، بهره‌مندی از اخلاق حرفه‌ای رسانه‌ای، تمسک به معارف دینی و همچنین ایجاد زمینه و بستر مناسب برای فعالیت بهتر مطبوعاتی را از وظایف مسئولان حوزه رسانه برشمرد و اذعان داشت: توجه بیشتر به اهالی مطبوعات و رسانه می‌تواند به آینده بهتر این قشر کمک کرده و راهگشای مشکلات موجود بر سر راه رسانه‌های جمعی باشد.

انتهای پیام/ع20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول