اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت ماه مبارک رمضان

مساجد استان زنجان غبارروبی و عطرافشانی شدند

خبرگزاری فارس: به مناسبت ماه مبارک رمضان مساجد استان زنجان غبارروبی و عطرافشانی شدند.

مساجد استان زنجان غبارروبی و عطرافشانی شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، مردم استان زنجان در آستانه ماه پر خیر و برکت رمضان مساجد را غبارروبی کردند.

غبارروبی مساجد طرح ویژه‌ای است که همه ساله مردم استان به این امر مبادرت کرده و با غبارروبی دلها، خود را برای ماه نورانی رمضان آماده می‌کنند.

غبارروبی مساجد استان زنجان با همکاری و همدلی هیئت امنای مساجد و با حضور جمعی از اهالی محل انجام می‌شود و این امر در حضور مردم در طرح‌های دیگر که با محوریت مساجد انجام می‌شود، موثر است.

غبارروبی مساجد معمولا در روزهای پایانی ماه شعبان و به یمن فرارسیدن ماه مبارک رمضان صورت می‌گیرد و با اجرای این طرح خوب مردم به حضور در مساجد ترغیب می‌شود.

ظاهر آراسته مساجد در ماه مبارک رمضان جلوه دیگری به این ماه می‌دهد.

مسجد کانون امنی برای حضور مردم است و اگر مردم از آمادگی کامل مساجد برای استقبال از ماه مبارک رمضان مطلع باشند، حضور آنها گسترده‌تر از قبل می‌شود و این آماده‌سازی نقش بسیار زیادی در حضور جوانان و ترغیب آنها در امور دینی دارد.

با توجه به اینکه ماه مبارک رمضان با  فصل تابستان مصادف شده است و اگر هیئت امنای مساجد همکاری خوبی داشته باشند تعداد زیادی از دانش‌آموزان برای حضور در مساجد و شرکت در برنامه‌های متنوع در این ماه مبارک تشویق می‌شوند.

بر اساس سخنان مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یک هزار مسجد از مساجد استان زنجان در ایام ماه مبارک رمضان فعال هستند که در مجموع یک هزار و 200 مبلغ زن و مرد نیز به منظور تبلیغ دینی در این مساجد حضور پیدا می‌کنند.

با توجه به اینکه ماه رمضان ماه خدا است و برکات زیادی در این ماه نورانی نصیب مردم می‌شود، بر مسجد محوری و قرآن محوری در این ماه مبارک تاکید بسیار زیادی شده است.

انتهای پیام/ع20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول