اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در چهارمحال و بختیاری

500 نفر از خدام مساجد بیمه شدند

خبرگزاری فارس: معاون مالی اداره‌کل مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری گفت: بیش از 500 نفر از خادمین مساجد و حسینیه‌های این استان زیرپوشش طرح بیمه خادمین سازمان اوقاف و امور خیریه قرار گرفتند.

500 نفر از خدام مساجد بیمه شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حمید شریفیان پیش از ظهر امروز در نشست مدیران اوقاف این استان، اظهار داشت: هم‌اکنون در این استان یک هزار و 270 مسجد و حسینیه وجود دارد که از سال 88 تاکنون بر اساس تفاهمنامه منعقد شده فی مابین سازمان اوقاف و امور خیریه و سازمان تامین اجتماعی کشور بیش از 500 نفر از خادمین واجد شرایط و افراد تحت تکفل ایشان از خدمات بیمه تأمین اجتماعی بهره‌مند شدند.

وی افزود: بر همین اساس تمام خادمینی که تاکنون در این باره اقدام نکرده‌اند و واجد شرایط استفاده از بیمه تامین اجتماعی بر اساس قوانین و مقررات بیمه هستند می‌توانند با مراجعه به ادارات اوقاف از مزایای این طرح استفاده کنند.

شریفیان در ادامه با تأکید بر اینکه  اوقاف سازمان قدرتمندی است که برای تمامی فعالیت‌ها و منابع مالی که در اختیار دارد برنامه دارد، گفت: خدمت در اوقاف مبانی اعتقادی و معنوی مختص به خود را دارد که در هیچ نهاد و سازمان دیگر یافت نمی‌شود.

معاون مالی اداره‌کل مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری ادامه داد: احیای موقوفات در راستای اجرای نیات معنوی و عام‌المنفعه واقفین خیراندیش، اداره بقاع متبرکه و تلاش در عمران و آبادانی حرم سلاله پاک پیامبر اسلام و ائمه اطهار، برگزاری محافل قرآنی و تولیت برگزاری مسابقات قرآنی در سطوح مختلف کشوری و بین‎المللی و خدمت به مساجد را در هیچ سازمانی نمی‌توان در همه این عرصه‌ها به صورت همزمان ارائه خدمت کرد.

وی با اشاره به اینکه سازمان اوقاف سال ششم است که به صورت برنامه‌ای عمل می‌کند، افزود: رفتار برنامه‌ای در همه زمینه‌ها باید سرلوحه کار در ادارات اوقاف باشد و این باور در جامعه باید بوجود آید که اوقاف سازمان قدرتمندی است که برای تمامی فعالیت‌ها و منابع مالی و معنوی که در اختیار دارد برنامه و طرح و دستورالعمل تدوین کرده و تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی درباره بهره‌وری از این امکانات در اختیار خود اوقاف است.

شریفیان اعتقاد، خوشنام بودن، دست و دامن پاک داشتن و محل رجوع مؤمنین بودن را از ویژگی‌های کار در اوقاف عنوان کرد و گفت: نیروی انسانی مهم‌ترین بخش هر سازمان است که رسیدن به اهداف سازمان بستگی به توانایی کارکنان در انجام وظایف محوله و انطباق با محیط متغیر دارد.

انتهای پیام/ش20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول